|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
KONTROLE WEWNĘTRZNE I ZEWNĘTRZNE
|
|
INFORMACJE z LAT UBIEGŁYCH
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Władze miasta ubiegłych kadencji
|
|
Stanowisko d/s Oświaty, Kultury i Spraw Społecznych |
Samodzielne Stanowisko d/s Oświaty, Kultury i Spraw Społecznych
- Urszula Zaleska - Inspektor ds. Oświaty, Kultury i Spraw Społecznych
pokój nr 7, parter Urzędu Miejskiego tel. 8459480, w. 21 e-mail: oswiata@gluszyca.pl
Do zadań Wydziału Infrastruktury Społecznej należą sprawy z zakresu oświaty, wychowania, działalności opiekuńczo-wychowawczej nad dziećmi i młodzieżą, kultury, sportu, współpracy z organizacjami pozarządowymi oraz opieka zdrowotna, a w szczególności:
- Zapewnienie warunków działania szkół, przedszkoli, w tym bezpiecznych i higienicznych warunków nauki, wychowania i opieki.
- Realizacja prawa dziecka sześcioletniego do rocznego przygotowania przedszkolnego.
- Przygotowanie projektów uchwał o przeprowadzeniu konkursów na dyrektorów szkół i przedszkoli:
a/ wnioskowanie o powołanie komisji konkursowej w składzie określonym w ustawie; b/ współudział w opracowywaniu regulaminu pracy komisji konkursowej.
- Współdziałanie z dyrektorami szkół podstawowych w procedurze nadawania imion szkołom.
- Opiniowanie osób prawnych i fizycznych w sprawie założenia szkół i przedszkoli niepublicznych.
- Wnioskowanie o zakładanie, przekształcanie i likwidowanie szkół, przedszkoli za zgodą kuratora oświaty.
- Występowanie z wnioskiem w sprawach dydaktyczno-wychowawczych i opiekuńczych do dyrektora szkoły i kuratora oświaty.
- Zatwierdzanie rocznych projektów organizacji przedszkoli, szkół i placówek na nowy rok szkolny oraz aneksów do tych projektów.
- Planowanie i rozdział środków finansowych otrzymanych w ramach subwencji na prowadzenie poszczególnych szkół i placówek.
- Wykonywanie analiz kształtowania się wielkości kosztów ze wskazaniem przyczyn odchyleń i występujących nieprawidłowości.
- Rozliczanie środków finansowych przekazanych szkołom.
- Opracowywanie zbiorczych sprawozdań finansowych z działalności szkół.
- Dokonywanie w porozumieniu z Kuratorem Oświaty oceny pracy dyrektora szkoły.
- Prowadzenie postępowania wyjaśniającego w przypadku wniosku Rady Pedagogicznej o powołanie nauczyciela ze stanowiska dyrektora.
- Powoływanie zespołów odwoławczych rozpatrujących odwołanie dyrektora szkoły od oceny pracy.
- Zbieranie i przetwarzanie informacji dot. procesu nauczania po każdym z etapów nauczania.
- Prowadzenie ewidencji realizacji obowiązku nauki do 18 roku życia przez uczniów kończących gimnazjum.
- Monitoring zmian organizacyjnych na poszczególnych etapach edukacyjnych w okresie przejściowym.
- Negocjowanie projektów układów zbiorowych pracy dla nauczycieli oraz pracowników placówek oświatowych nie będących nauczycielami.
- Nadzorowanie prowadzenia Przedszkola.
- Wyrażanie stanowiska dot. obniżki nauczycielowi tygodniowego obowiązkowego wymiaru zajęć na wniosek dyrektora placówki.
- Zapewnienie bezpłatnego transportu i opieki w czasie przewozu dzieci niepełnosprawnych uczęszczających do publicznych szkół podstawowych i gimnazjów.
- Koordynowanie zagadnień w zakresie opieki społecznej, współpraca z Ośrodkiem Pomocy Społecznej i innymi podmiotami zajmującymi się sprawami świadczenia pomocy ludziom
znajdującym się w trudnej sytuacji.
- Prowadzenie spraw związanych z uzyskiwaniem przez nauczycieli stopni awansu zawodowego:
a/ opiniowanie w sprawie skrócenia stażu; b/ przygotowanie dokumentów i zorganizowanie pracy komisji egzaminacyjnej; c/ wydawanie decyzji administracyjnych.
- Wydawanie duplikatów świadectw ukończenia szkoły.
- Organizowanie szkoleń i narad z dyrektorami placówek oświatowo - wychowawczych.
- Przedstawianie informacji i wniosków dotyczących kształtowania sieci szkół, przedszkola oraz kosztów ich prowadzenia.
- Opracowywanie sprawozdawczości dla MEN.
- Opiniowanie wniosków o dotacje organizacji pozarządowych.
- Nadzorowanie prawidłowości wykorzystania dotacji przez organizacje pozarządowe.
- Koordynowanie oprawy artystycznej uroczystości miejskich i świąt państwowych, których organizatorem jest miasto.
- Prowadzenie spraw związanych z zadaniami Miasta w zakresie organizowania i prowadzenia działalności kulturalnej, dotyczących w szczególności:
a/ tworzenia, przekształcania, likwidowania instytucji kultury; b/ nadawania statutów instytucjom kultury; c/ opiniowania wniosków o dotacje; d/ sporządzania umów na realizacje zadań; e/ powoływania i odwoływania dyrektorów instytucji kultury.
- Współpraca ze świetlicami wszystkimi w zakresie upowszechniania kultury, uzgadnianie kierunków i form realizacji wspólnych przedsięwzięć.
- Prowadzenie spraw wynikających z zadań Miasta w zakresie tworzenia warunków prawnoorganizacyjnych i ekonomicznych dla rozwoju kultury fizycznej i sportu. dotyczących w szczególności:
a/ organizowania działalności w zakresie rekreacji ruchowej oraz tworzenie warunków do jej rozwoju; b/ podejmowanie działań w zakresie upowszechniania kultury fizycznej, turystyki i wypoczynku; c/ współdziałania ze stowarzyszeniami kultury fizycznej i sportu oraz udzielanie im pomocy w realizacji zadań.
- Opiniowanie wniosków o dotacje.
- Współprace z Centrum Kultury - Miejską Biblioteką Publiczną, świetlicami wiejskimi, Świetlicą Integracyjną w zakresie ich zadań statutowych oraz innymi placówkami działającymi w sferze sportu, turystyki i kultury fizycznej.
- Aktualizowanie danych BIP.
|
|
|
|
|
|
|
OBWIESZCZENIA, KOMUNIKATY
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Sprzedaż działek, lokali użytkowych i mieszkalnych
|
ZAMÓWIENIA PUBLICZNE, PRZETARGI
|
| | |