| 
	  
	  
	  
        
          | 
 |  
        
          | 
 |  
        
          | 
 |  
        
          | 
 |  
        
          | 
 |  
        
          | 
 |  
        
          | 
 |  
        
          | 
 |  
        
          | 
 |  
        
          | 
 |  
        
          | 
 |  
        
          | 
 |  
        
          | 
 |  
        
          | 
 |  
        
          | 
 |  
        
          | 
 |  
        
          | 
 |  
        
          | 
 |  
        
          | 
 |  
        
          | 
 |  
        
          | 
 |  
  
  
    
      | 
		KONTROLE WEWNĘTRZNE I ZEWNĘTRZNE |  
        
          | 
 |  
  
  
    
      | 
		INFORMACJE z LAT UBIEGŁYCH |  
        
          | 
 |  
        
          | 
 |  
        
          | 
 |  
        
          | 
 |  
        
          | 
 |  
        
          | 
 |  
        
          | 
 |  
        
          | 
 |  
        
          | 
 |  
        
          | 
 |  
  
  
    
      | 
		Władze miasta ubiegłych kadencji |  
        
          | 
 |  
           
        
       
          
            
              | Referat Finansowy i Kasakierownik:  
    ................... - Skarbnik Gminy (Do 31.07.2006 r. f-cję Skarbnika sprawował Józef Wójcik)
 pokój nr 3, parter Urzędu Miejskiego
 tel. 074 88 66 751
 e-mail: skarbnik@gluszyca.pl
 pracownik: 
    Bożena Żołnieruk - Zastępca Skarbnika Gminypokój nr 6, parter Urzędu Miejskiego
 tel. 074 88 66 745
 e-mail: fin@gluszyca.pl
Ewa Morawiec - Inspektor ds. Księgowościpokój nr 4, parter Urzędu Miejskiego
 tel. 074 8866 761
 e-mail: kasa@gluszyca.pl
Beata Sokołowska - Inspektor ds. Podatkowychpokój nr 5, parter Urzędu Miejskiego
 tel. 074 8866 760
Elżbieta Ludkiewicz - Inspektor ds. Wymiaru Podatkupokój nr 5, parter Urzędu Miejskiego
 tel. 074 8866 743
Grażyna Aleksandrowicz - Inspektor ds. Księgowości Podatkowejpokój nr 5, parter Urzędu Miejskiego
 tel. 074 8866 765
Irena Piasecka - Inspektor ds. Księgowościpokój nr 6, parter Urzędu Miejskiego
 tel. 074 88 66 762
Urszula Rudnicka - Inspektor ds. PłacIrena Piasecka - Inspektor ds. Księgowości
 pokój nr 6, parter Urzędu Miejskiego
 tel. 074 88 66 759
Anna Malecha - Specjalista ds. Księgowości OświatyIrena Piasecka - Inspektor ds. Księgowości
 pokój nr 7, parter Urzędu Miejskiego
 tel. 074 8866 715
Joanna Pakulska - Specjalista ds. Księgowości Oświatypokój nr 7, parter Urzędu Miejskiego
 tel. 074 88 66 754
Halina Bartyńska - Specjalista ds. Księgowości Oświatypokój nr 7, parter Urzędu Miejskiego
 tel. 074 88 66 763
   Referat Finansowy Do zadań Referatu Finansowego należą sprawy:
 
    W zakresie gospodarki finansowej gminy: a/ opracowywanie projektów budżetu gminy;
 b/ opracowywanie planów finansowych rocznych i wieloletnich rozwoju społeczno - gospodarczego miasta przy współpracy z pozostałymi wydziałami;
 c/ analiza realizacji budżetu;
 d/ wprowadzenie projektów zmian w planach finansowych jednostek organizacyjnych gminy obsługiwanych przez referat;
 e/ przygotowanie zmian w budżecie w toku jego realizacji;
 f/ czuwanie nad zachowaniem równowagi budżetowej oraz odpowiednich relacji pomiędzy realizacją dochodów i wydatków budżetowych przy uwzględnieniu odpowiedniej rytmiczności;
 g/ opiniowanie planów finansowych wykonywanych bezpośrednio przez Wydziały Urzędu i jednostki podporządkowane;
 h/ kontrola wydatkowania środków finansowych przyznanych z budżetu miasta w jednostkach podporządkowanych;
 i/ prowadzenie księgowości dochodów i wydatków budżetowych;
 j/ prowadzenie spraw dotyczących naliczeń podatku VAT;
 k/ sporządzanie rocznych bilansów finansowych;
 l/ prowadzenie księgowości Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych i funduszy specjalnych
 m/ współpraca z jednostkami organizacyjnymi Urzędu i jednostkami podporządkowanymi przy opracowywaniu projektów zmian planów finansowych w okresie roku budżetowego;
 n/ nadzór nad wydatkowaniem środków finansowych otrzymywanych w ramach subwencji na finansowanie szkół;
 o/ prowadzenie księgowości budżetowej oraz wszelkich urządzeń księgowych z tym związanych, w tym rejestru dochodów budżetowych, kart wydatków oraz analityki do kart rozrachunkowych;
 p/ sprawozdawczość budżetowa i pozabudżetowa;
 q/ prowadzenie ewidencji, aktualizacji wyceny oraz umorzeń środków trwałych;
 r/ prowadzenie księgowości w zakresie inwestycji prowadzonych bezpośrednio przez Urząd oraz z Funduszu Ochrony Środowiska;
 s/ prowadzenie spraw finansowych związanych z umowami najmu lokali użytkowych;
 t/ obsługa kasowa Urzędu, wpłaty i wypłaty gotówkowe, prowadzenie ewidencji w postaci raportów kasowych;
 u/ sprawowanie kontroli finansowej jednostek organizacyjnych, dla których Rada Miejska jest organem założycielskim lub prowadzącym.
W zakresie pozostałych dochodów gminy: a/ przypisy należności i windykacja dochodów:
 - z tytułu przekształcenia prawa użytkowania wieczystego w prawo własności;
 - z tytułu przeniesienia prawa własności gruntów komunalnych na rzecz osób fizycznych;
 - z tytułu opłat za dzierżawę nieruchomości komunalnych;
 - z tytułu czynszu najmu;
 - z tytułu sprzedaży mienia gminy;
 - z tytułu mandatów karnych;
 - z tytułu opłaty za zarząd i wieczyste użytkowanie gruntu;
 - z tytułu za wieczyste użytkowanie gruntu.
 b/ rozliczenie dochodów z tytułu opłaty targowej;
 c/ rozliczenie opłat wnoszonych przez ZUMiK.
W zakresie wynagrodzeń pracowników Urzędu Miejskiego: a/ sporządzanie list płac;
 b/ prowadzenie dokumentacji zasiłków płatnych z ZUS;
 c/ sporządzanie wszystkich dokumentów rozliczeniowych wymaganych przez ZUS;
 d/ sporządzanie dokumentów rozliczeniowych z Urzędem Skarbowym w zakresie podatku od osób fizycznych;
 e/ sporządzanie przelewów dotyczących wynagrodzeń i potrąceń z wynagrodzeń;
 f/ sporządzanie sprawozdań z funduszu płac;
 g/ naliczanie ryczałtów samochodowych dla pracowników UM;
 h/ sporządzanie list diet dla radnych;
 i/ prowadzenie ewidencji pracowników ubezpieczonych w PZU.
W zakresie regulowania zobowiązań: a/ sprawdzanie pod względem formalnym i rachunkowym wszystkich rachunków, faktur, delegacji służbowych;
 b/ dokonywanie przelewów;
 c/ rozliczanie zaliczek pobranych przez pracowników na zakup materiałów, paliwa, usług.
Dokonywanie wymiaru podatku od nieruchomości i rolnego. Prowadzenie rejestru przypisów podatkowych. Prowadzenie spraw z zakresu udzielanych ulg podatkowych. Wydawanie zaświadczeń o stanie majątkowym. Wydawanie zaświadczeń o nie zaleganiu z płatnościami. Wydawanie zaświadczeń w oparciu o akta podatkowe. Kontrola podatników na terenie miasta z zakresu prowadzonych podatków. Prowadzenie urządzeń księgowych dla zobowiązań podatkowych: a/ podatku od nieruchomości i rolnego;
 b/ podatku od posiadania środków transportu-osoby fizyczne i osoby prawne;
 c/ podatku od posiadania psa.
Pobór oraz księgowanie wpływów i zwrotów dotyczących podatków będących dochodami gminy. Prowadzenie windykacji zaległości podatkowych /wystawianie postanowień, decyzji oraz tytułów wykonawczych/. Współpraca z urzędem skarbowym w zakresie prowadzenia egzekucji administracyjnej. Aktualizowanie danych BIP. 
 KasaDo zadań Kasy należą sprawy:
 
    Prowadzenie kasy Urzędu Miejskiego, ewidencjonowanie wszelkich wpłat w systemie komputerowym. Podejmowanie gotówki z Banku na czeki gotówkowe z oznaczeniem prawidłowej klasyfikacji budżetowej. Sporządzanie raportów kasowych z dochodów i wydatków budżetowych na bieżąco za okresy dzienne. Obsługa kasowa obrotów na rachunkach specjalnych /rachunki inwestycyjne, rachunek Funduszu Świadczeń Socjalnych/, podejmowanie gotówki na czeki gotówkowe z tych rachunków, sporządzanie raportów kasowych na bieżąco - nie później niż w okresach tygodniowych. Sprzedaż druków skarbowych i weksli. Wydawanie świadectw pochodzenia zwierząt. Prowadzenie ewidencji i wydawanie druków ścisłego zarachowania 
 |  
	  
        
          | 
  |  
        
          | 
  |  
        
          | 
  |  
        
          | 
  |  
        
          | 
  |  
        
          | 
  |  
  
  
    
      | 
		OBWIESZCZENIA, KOMUNIKATY
       |  
        
          | 
  |  
        
          | 
  |  
        
          | 
  |  
        
          | 
  |  
        
          | 
  |  
        
          | 
  |  
        
          | 
  |  
        
          | 
  |  
        
          | 
  |  
        
          | 
  |  
        
          | 
  |  
        
          | 
  |  
        
          | 
  |  
        
          | 
  |  
  
  
    
      | 
		Sprzedaż działek, lokali użytkowych i mieszkalnych
       |  
  
  
    
      | 
		ZAMÓWIENIA PUBLICZNE, PRZETARGI
       |  |  |  |