|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
KONTROLE WEWNĘTRZNE I ZEWNĘTRZNE
|
|
INFORMACJE z LAT UBIEGŁYCH
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Władze miasta ubiegłych kadencji
|
|
Referat Geodezji, Gospodarki Nieruchomościami i Ochrony Środowiska |
Referat Geodezji, Gospodarki Nieruchomościami i Ochrony Środowiska
Kierownik:
- Andrzej Poniewierski
pokój nr 27, I piętro Urzędu Miejskiego tel. 8459480, w. 14 e-mail: gios@gluszyca.pl
pracownik:
- Alicja Ogorzelec - Inspektor ds. Nieruchomości i Gospodarki Gruntami
pokój nr 27, I piętro Urzędu Miejskiego tel. 8459480, w. 14
- Mariola Szarata - Inspektor ds. Gospodarki Gruntami i Rolnictwa
pokój nr 27, I piętro Urzędu Miejskiego tel. 8459480, w. 14
Do zadań Referatu Geodezji, Gospodarki Nieruchomościami i Ochrony Środowiska należy w szczególności:
- Gospodarowanie Gminnym zasobem nieruchomości.
- Obrót nieruchomościami stanowiącymi własność gminy.
- Tworzenie zasobu gruntów komunalnych.
- Tworzenie zasobu gruntów pod budownictwo.
- Prowadzenie spraw związanych z nazewnictwem miejscowości, ulic i placów oraz numeracją porządkową nieruchomości.
- Prowadzenie spraw podziału nieruchomości będących własnością gminy.
- Przygotowanie decyzji zatwierdzających projekt podziału nieruchomości.
- Przygotowanie postanowień opiniujących wstępne projekty podziału.
- Wykonywanie czynności związanych z scalaniem i podziałem nieruchomości.
- Prowadzenie spraw uwłaszczenia nieruchomości na rzecz gminy.
- Zlecanie wykonania dokumentacji niezbędnej do zawarcia umów kupna sprzedaży, zamiany i darowizny.
- Realizacja zadań dotyczących produkcji roślinnej i zwierzęcej.
- Realizacja obowiązków gminy z zakresu ustawy prawo łowieckie.
- Przygotowanie decyzji z zakresu o przekształceniu użytkowania wieczystego we własność.
- Prowadzenie ewidencji mienia komunalnego.
- Przygotowywanie propozycji opłat z tytułu umownego i bezumownego użytkowania nieruchomości w tym dzierżaw, najmu użyczenia.
- Składanie informacji o stanie mienia gminnego zgodnie z art.120 ustawy o finansach publicznych.
- Sporządzanie wniosków o uwzględnienie zadań ochrony zabytków w planach zagospodarowania przestrzennego.
- Przygotowywanie zarządzeń w celu zabezpieczeń zabytków w nagłych przypadkach.
- Zgłaszanie Wojewódzkiemu Konserwatorowi Zabytków przedmiotów zasługujących na wciągnięcie do rejestracji zabytków.
- Składanie wniosków o wpis do rejestru zabytków dóbr kultury nieruchomych oraz kolekcji.
- Współdziałanie z Wojewódzkim Konserwatorem Zabytków w zakresie nadzoru nad użytkowaniem obiektów zabytkowych zgodnie z zasadami opieki nad zabytkami i w sposób odpowiadający ich wartości zabytkowej.
- Przyjmowanie zawiadomień o znalezieniu przedmiotu archeologicznego lub odkrycia wykopaliska.
- Przekazywanie nieruchomości na cele szczególne.
- Przygotowywanie wniosków w sprawie wykonania prawa pierwokupu.
- Nabywanie nieruchomości do zasobu.
- Przekazywanie nieruchomości na cele szczególne.
- Przygotowanie postanowień w sprawie wszczęcia rozgraniczenia nieruchomości i wydawanie decyzji dot. rozgraniczenia nieruchomości.
- Przygotowanie decyzji o naliczeniu opłat adiacenckich.
- Wydzierżawienie gruntów rolnych w drodze bezprzetargowej.
- Sprzedaż gruntów rolnych.
- Przygotowywanie wniosków o rozłożenie ceny zapłaty na raty.
- Zlecanie dokumentacji niezbędnej do zawarcia umowy kupna sprzedaży.
- Wydawanie granic sprzedawanych i wydzierżawianych nieruchomości.
- Prowadzenie kontroli rolniczego wykorzystania wydzierżawianych gruntów.
- Prowadzenie spraw związanych z kontrolowanym rozrodem zwierząt gospodarskich.
- Organizowanie pracy komisji porządkowej oraz komisji ds. stwierdzania szkód powstałych w gospodarstwach rolnych w wyniku powodzi lub innych przyczyn niezależnych od rolników.
- Zagospodarowanie lasów komunalnych.
- Wykonywanie zadań związanych z projektowaniem, ustanawianiem i utrzymywaniem parków komunalnych i innych terenów zieleni.
- Nadzorowanie urządzeń wodno - melioracyjnych z zakresu cieków szczegółowych.
- Nadzór nad działalnością spółki wodnej ,zatwierdzanie ugody w sprawie zmiany stosunków wodnych.
- Utrzymywanie urządzeń melioracyjnych w lasach komunalnych i na terenach parków komunalnych.
- Wykonywanie zadań związanych z zakazywanych wprowadzania do wód gruntowych i cieków wodnych ścieków nienależycie oczyszczonych oraz nakazywanie wykonania niezbędnych urządzeń oczyszczających.
- Ochrona środowiska od zanieczyszczeń odpadami oraz ochrona i rekultywacja gruntów rolnych zdewastowanych i zdegradowanych.
- Obsługa Komitetu Przeciwpowodziowego i udział w jego akcjach.
- Zwalczanie zaraźliwych chorób zwierzęcych.
- Przygotowanie pozwoleń na wycięcie drzew i krzewów.
- Przygotowanie decyzji na nielegalne wycięcie drzew i krzewów.
- Utrzymanie porządku i czystości w gminie.
- Nadzorowanie prac nad gospodarką wodno-ściekową ,odpadami i ochroną powietrza atmosferycznego.
- Współpraca z organami:
- Inspekcji sanitarnej; - Powiatowym i Wojewódzkim Inspektorem Weterynarii; - Wojewódzkim Inspektorem Ochrony Roślin.
- Przygotowanie decyzji na działalność z zakresu usuwania odpadów stałych i płynnych, pielęgnacji zieleni.
- Nadzór nad przestrzeganiem obowiązków kwestora z zakresu inwentaryzacji sieci uzbrojenia terenu.
- Prowadzenie rejestru jawności decyzji dotyczących ochrony środowiska.
- Opracowywanie wymagań wobec osób utrzymujących zwierzęta domowe.
- Wykonywanie ustaleń planu Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska.
- Wydawanie zezwoleń na wycięcie drzew i krzewów.
- Wymierzanie kar pieniężnych za samowolne usuwanie drzew i krzewów.
- Podejmowanie działań zapobiegającym zagrożeniom środowiska naturalnego.
- Likwidacja dzikich wysypisk śmieci.
- Współpraca ze schroniskiem dla zwierząt w zakresie zapewnienia opieki bezdomnym zwierzętom.
- Wydawanie zezwoleń na posiadanie psa rasy uznanej za niebezpieczną.
- Przyjmowanie i przekazywanie zgłoszeń o podejrzeniu o zachorowanie zwierząt na chorobę zaraźliwą.
- Nakazanie właścicielom gruntu zalesienia, zakrzewienia z zapewnieniem sadzonek.
- Ustalanie udziału jednostek gospodarki uspołecznionej w kosztach budowy, modernizacji lub utrzymania drogi zakładowej w przypadku, gdy droga ta stanowi dojazd do więcej niż jednej jednostki, a jednostki te nie ustaliły tego udziału w drodze porozumienia.
- Aktualizowanie danych BIP.
- Współpraca z Radami Sołeckimi
|
|
|
|
|
|
|
OBWIESZCZENIA, KOMUNIKATY
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Sprzedaż działek, lokali użytkowych i mieszkalnych
|
ZAMÓWIENIA PUBLICZNE, PRZETARGI
|
| | |