| 
         
	  
	  
	  
        
          | 
           
 
  | 
         
			  
        
          | 
           
 
  | 
         
			  
        
          | 
           
 
  | 
         
			  
	  
        
          | 
           
 
  | 
         
			  
        
          | 
           
 
  | 
         
			  
        
          | 
           
 
  | 
         
			  
        
          | 
           
 
  | 
         
			  
        
          | 
           
 
  | 
         
			  
        
          | 
           
 
  | 
         
			  
	  
        
          | 
           
 
  | 
         
			  
	  
        
          | 
           
 
  | 
         
			  
	  
        
          | 
           
 
  | 
         
			  
        
          | 
           
 
  | 
         
			  
        
          | 
           
 
  | 
         
			  
        
          | 
           
 
  | 
         
			  
        
          | 
           
 
  | 
         
			  
	  
        
          | 
           
 
  | 
         
			  
        
          | 
           
 
  | 
         
			  
        
          | 
           
 
  | 
         
			  
        
          | 
           
 
  | 
         
			  
        
          | 
           
 
  | 
         
			  
  
  
    
      | 
         
		KONTROLE WEWNĘTRZNE I ZEWNĘTRZNE 
       | 
     
   
  
 
	  
        
          | 
           
 
  | 
         
			  
	  
  
  
    
      | 
         
		INFORMACJE z LAT UBIEGŁYCH 
       | 
     
   
  
 
	  
        
          | 
           
 
  | 
         
			  
        
          | 
           
 
  | 
         
			  
        
          | 
           
 
  | 
         
			  
        
          | 
           
 
  | 
         
			  
        
          | 
           
 
  | 
         
			  
        
          | 
           
 
  | 
         
			  
        
          | 
           
 
  | 
         
			  
        
          | 
           
 
  | 
         
			  
        
          | 
           
 
  | 
         
			  
        
          | 
           
 
  | 
         
			  
  
  
    
      | 
         
		Władze miasta ubiegłych kadencji 
       | 
     
   
  
 
	  
        
          | 
           
 
  | 
         
			  
        
           
        
       
        
          
            
              | 
                 
 Referat Infrastruktury Technicznej i Inwestycji  | 
             
           
         
        
          
            
              
Referat Infrastruktury Technicznej i Inwestycji
Kierownik:  
    - Irena Franków
 pokój nr 2, parter Urzędu Miejskiego tel. 8459480, w. 22 e-mail: iti@gluszyca.pl   
 
pracownik:  
    - Kazimierz Jerzyk - Inspektor ds. Drogownictwa
 pokój nr 2, parter Urzędu Miejskiego tel. 8459480, w. 22 
    - Katarzyna Łazanowska - Inspektor ds. Gospodarki Komunalnej
 pokój nr 2, parter Urzędu Miejskiego tel. 8459480, w. 22  
 
Do zadań Referatu Infrastruktury Technicznej i Inwestycji należą:  
    - Wykonywanie zadań związanych z prowadzeniem gospodarki komunalnej na terenie miasta, obejmujących w szczególności: 
 a/ koordynowanie działalności miejskich jednostek organizacyjnych i firm wykonujących usługi komunalne w zakresie zaopatrzenia miasta w wodę, oczyszczania ścieków, usuwania odpadów stałych i płynnych, dostaw energii elektrycznej, cieplnej i gazu utrzymania wysypiska śmieci, oświetlenia miasta;  b/ organizowanie przetargów na powierzanie zadań z zakresu gospodarki komunalnej.  
    - Opracowanie projektów planów zaopatrzenia gminy w ciepło, energię elektryczną i paliwa gazowe. 
 
    - Zarząd drogami i mostami gminnymi, a w szczególności: 
 a/ prowadzenie ewidencji dróg gminnych;  b/ utrzymywanie nawierzchni jezdni, chodników, parkingów, ciągów pieszych, obiektów inżynierskich, urządzeń zabezpieczających;  c/ prowadzenie okresowej kontroli stanu dróg i obiektów mostowych oraz przeprowadzanie przetargów na prowadzenie robót;  d/ prowadzenie inżynierii ruchu;  e/ przeprowadzanie odbiorów przywracania pasa drogowego do stanu pierwotnego;  f/ prowadzenie spraw związanych z funkcjonowaniem parkingów, nadzór nad kształtowaniem wysokości opłat parkingowych. Sporządzanie projektów cenników za korzystanie z parkingów;  g/ wydawanie zezwoleń na lokalizowanie obiektów niezwiązanych z gospodarką drogową w pasie drogowym dróg gminnych;  h/ wydawanie zezwoleń na zajęcie pasa drogowego;  i/ wydawanie zezwoleń na przejazd po drogowych pojazdów /z ładunkiem lub bez/ o masie, nacisku osi lub wymiarach przekraczających wielkości określone w odrębnych przepisach;  j/ naliczanie kar za zajęcie pasa drogowego bez zezwolenia;  k/ wyrażanie zgody na organizowanie pielgrzymek, procesji na drogach gminnych;  l/ umieszczanie i utrzymywanie tablic z nazwami ulic i placów;  m/ wydawanie opinii w sprawie przebiegu dróg gminnych;  n/ zaliczanie dróg do kategorii dróg wewnętrznych i zakładowych.  
    - Wydawanie zezwoleń na organizację imprez masowych. 
 
    - Sprawowanie nadzoru nad funkcjonowaniem komunikacji miejskiej, a w szczególności: 
 a/ uzgadnianie rozkładów jazdy z przewoźnikiem działającym na zlecenie gminy;  b/ nadzór nad utrzymaniem wiat i przystanków;  c/ kontrola rozkładu jazdy autobusów ze stanem faktycznym.  
    - Nadzór nad cmentarzami komunalnymi, wojennymi, wyznaniowymi, a w szczególności: 
 a/ dokonywanie oceny funkcjonowania administracji cmentarzy;  b/ dokonywanie kontroli, porządku i czystości na terenie cmentarzy;  c/ planowanie środków finansowych na bieżące utrzymanie cmentarzy.  
    - Opracowywanie rocznych i wieloletnich planów inwestycyjnych i remontowych. 
 
    - Występowanie z wnioskiem o wyłączenie z produkcji rolnej gruntów przeznaczonych na realizacje inwestycji miejskich. 
 
    - Współpraca z Wojewódzkim Konserwatorem Zabytków w zakresie remontów i modernizacji obiektów zabytkowych. 
 
    - Organizowanie zamówień publicznych na opracowanie dokumentacji projektowo - kosztorysowej oraz na wykonawstwo robót budowlanych, w oparciu o przepisy ustawy o zamówieniach publicznych w tym: 
 - przygotowywanie dokumentacji do ogłoszenia zamówienia publicznego;  - przygotowywanie propozycji składów komisji przetargowej;  - obsługa administracyjna komisji przetargowej.  
    - Określanie danych wyjściowych do projektowania i kosztorysowania. 
 
    - Przygotowywanie umów dla planowanych do realizacji zadań inwestycyjnych i remontowych. 
 
    - Przygotowanie materiałów niezbędnych do uzyskania pozwoleń na budowę. 
 
    - Przekazywanie placu budowy dla wykonawców robót inwestycyjnych lub remontowych. 
 
    - Koordynacja wykonawstwa robót budowlanych w zakresie ich zgodności z harmonogramem finansowo - rzeczowym. 
 
    - Zgłaszanie rozpoczęcia i zakończenia zadań inwestycyjnych i remontowych właściwym organom. 
 
    - Koordynacja prac inspektorów nadzoru w zakresie prowadzonych robót podczas realizacji zadań inwestycyjno - remontowych. 
 
    - Wnioskowanie o odszkodowanie bądź naprawę szkód powstałych w związku z prowadzonymi robotami. 
 
    - Opracowywanie okresowych analiz i sprawozdań z realizacji zadań inwestycyjnych i remontowych. 
 
    - Organizowanie i uczestnictwo w odbiorach oddawanych do użytku obiektów zrealizowanych w procesie inwestycyjnym oraz prac remontowych. 
 
    - Przeglądy gwarancyjne, rozliczenie i zabezpieczenie należytego wykonania przedmiotu umowy. 
 
    - Rozliczenia kosztu realizacji zadań obejmujących: 
 a/ zadania inwestycyjne i remontowe realizowane z własnych środków finansowych;  b/ zadania inwestycyjne i remontowe nadzorowane jako zadania wspólne z innymi uczestnikami procesu gospodarczego;  c/ przekazywanie dowodem PT na majątek użytkownika zrealizowanego zadania.  
    - Współpraca ze spółdzielniami mieszkaniowymi w zakresie uzbrojenia terenów pod budownictwo mieszkaniowe. 
 
    - Przygotowywanie wniosków celem uzyskania zewnętrznych źródeł finansowania. 
 
    - Sprawozdawczość i rozliczenie środków pomocowych. 
 
    - Przyjmowanie wniosków dotyczących inwestycji lub remontów od osób fizycznych, instytucji, radnych i in. 
 
    - Przygotowywanie materiałów do konstrukcji budżetu inwestycyjnego. 
 
    - Opracowywanie zadań inwestycyjnych konstruowanego budżetu. 
 
    - Przyjmowanie wniosków dotyczących remontów w placówkach oświaty: 
 - przeprowadzanie wizji lokalnych, analiza przedłożonych wycen remontów;  - zgłaszanie propozycji rzeczowo-finansowej remontów.  
    - Uczestnictwo w komisjach przetargowych i odbiorach robót dotyczących remontów w placówkach oświatowych oraz rozliczanie przyznanych środków. 
 
    - Prowadzenie merytorycznego nadzoru nad działalnością ZUMIK - u i przedstawianie Burmistrzowi okresowych informacji z działalności zakładu. 
 
    - Reprezentowanie Burmistrza na zebraniach wspólnot mieszkaniowych. 
 
    - Występowanie do zarządcy w sprawach interwencyjnych w zakresie utrzymania, obsługi, remontów na wniosek mieszkańców. 
 
    - Interwencyjne działanie w sprawach związanych z gospodarką mieszkaniową. 
 
    - Kontrola i rozliczanie zarządcy z rzeczowego i finansowego wykonania dotacji otrzymanych z budżetu gminy. 
 
    - Organizowanie robót publicznych i interwencyjnych na zasadach określonych w umowie zawartej pomiędzy Powiatowym Urzędem Pracy w Wałbrzychu a Zarządem Miasta Głuszyca. 
 
    - Opracowywanie roboczych planów rzeczowych na roboty publiczne i interwencyjne. 
 
    - Dokonywanie rozliczeń rzeczowo-finansowych organizowanych prac interwencyjnych oraz prac publicznych 
 
    - Sporządzanie i składanie zapotrzebowań na roboty publiczne i interwencyjne do Powiatowego Urzędu Pracy w Wałbrzychu. 
 
    - Współpraca z Powiatowym Urzędem Pracy w zakresie kierowania osób do prac publicznych i interwencyjnych. 
 
    - Współpraca ze wszystkimi jednostkami organizującymi prace publiczne i interwencyjne. 
 
    - Dokonywanie rozliczeń kosztorysów realizowanych zadań rzeczowych. 
 
    - Systematyczna kontrola realizacji zadań i składanie informacji z wykonywanych prac. 
 
    - Nadzór nad prawidłowym wykorzystaniem materiałów i sprzętu przekazywanych na roboty publiczne i interwencyjne. 
 
    - Aktualizowanie danych BIP 
  
  |         
         
	  
        
          | 
           
   | 
         
			  
        
          | 
           
   | 
         
			  
        
          | 
           
   | 
         
			  
        
          | 
           
   | 
         
			  
        
          | 
           
   | 
         
			  
        
          | 
           
   | 
         
			  
  
  
    
      | 
         
		OBWIESZCZENIA, KOMUNIKATY
        | 
     
   
  
 
	  
        
          | 
           
   | 
         
			  
        
          | 
           
   | 
         
			  
        
          | 
           
   | 
         
			  
        
          | 
           
   | 
         
			  
        
          | 
           
   | 
         
			  
        
          | 
           
   | 
         
			  
        
          | 
           
   | 
         
			  
        
          | 
           
   | 
         
			  
        
          | 
           
   | 
         
			  
        
          | 
           
   | 
         
			  
	  
        
          | 
           
   | 
         
			  
        
          | 
           
   | 
         
			  
        
          | 
           
   | 
         
			  
        
          | 
           
   | 
         
			  
  
  
    
      | 
         
		Sprzedaż działek, lokali użytkowych i mieszkalnych
        | 
     
   
  
 
	  
  
  
    
      | 
         
		ZAMÓWIENIA PUBLICZNE, PRZETARGI
        | 
     
   
  
 
	  
	                                            |   |                                                                     |