Dzisiejszy dzień to:  


Biuletyn Informacji Publicznej
szukaj w serwisie:

  STRONA GŁÓWNA / rejestr

RADA MIEJSKA 2014÷2018

Młodzieżowa Rada Miejska

WŁADZE MIASTA

URZĄD MIEJSKI

JEDNOSTKI GMINNE

POLITYKA EKOLOGICZNA

PROMOCJA I ROZWÓJ

PRZEJRZYSTA POLSKA

KONTROLE WEWNĘTRZNE I ZEWNĘTRZNE

PRAWO PODATKOWE

INFORMACJE z LAT UBIEGŁYCH

Władze miasta ubiegłych kadencji

 Referat Finansowy

Referat Finansowy - Kasa

kierownik:

  • ................... - Skarbnik Gminy
    (Do 31.07.2006 r. f-cję Skarbnika sprawował Józef Wójcik) 
    pokój nr 3, parter Urzędu Miejskiego
    tel. 074 88 66 751

pracownik:

  • Bożena Żołnieruk - Zastępca Skarbnika Gminy
    pokój nr 6, parter Urzędu Miejskiego
    tel. 074 88 66 745
    e-mail: fin@gluszyca.pl
  • Ewa Morawiec - Inspektor ds. Księgowości
    pokój nr 4, parter Urzędu Miejskiego
    tel. 074 8866 761
    e-mail: kasa@gluszyca.pl
  • Beata Sokołowska - Inspektor ds. Podatkowych
    pokój nr 5, parter Urzędu Miejskiego
    tel. 074 8866 760 
  • Elżbieta Ludkiewicz - Inspektor ds. Wymiaru Podatku
    pokój nr 5, parter Urzędu Miejskiego
    tel. 074 8866 743
  • Grażyna Aleksandrowicz - Inspektor ds. Księgowości Podatkowej
    pokój nr 5, parter Urzędu Miejskiego
    tel. 074 8866 765
  • Irena Piasecka - Inspektor ds. Księgowości
    pokój nr 6, parter Urzędu Miejskiego
    tel. 074 88 66 762 
  • Urszula Rudnicka - Inspektor ds. Płac
    Irena Piasecka - Inspektor ds. Księgowości
    pokój nr 6, parter Urzędu Miejskiego
    tel. 074 88 66 759
  • Anna Malecha - Specjalista ds. Księgowości Oświaty
    Irena Piasecka - Inspektor ds. Księgowości
    pokój nr 7, parter Urzędu Miejskiego
    tel. 074 8866 715 
  • Joanna Pakulska - Specjalista ds. Księgowości Oświaty
    pokój nr 7, parter Urzędu Miejskiego
    tel. 074 88 66 754 
  • Halina Bartyńska - Specjalista ds. Księgowości Oświaty
    pokój nr 7, parter Urzędu Miejskiego
    tel. 074 88 66 763 

 

Referat Finansowy
Do zadań Referatu Finansowego należą sprawy:

  1. W zakresie gospodarki finansowej gminy:
    a/ opracowywanie projektów budżetu gminy;
    b/ opracowywanie planów finansowych rocznych i wieloletnich rozwoju społeczno - gospodarczego miasta przy współpracy z pozostałymi wydziałami;
    c/ analiza realizacji budżetu;
    d/ wprowadzenie projektów zmian w planach finansowych jednostek organizacyjnych gminy obsługiwanych przez referat;
    e/ przygotowanie zmian w budżecie w toku jego realizacji;
    f/ czuwanie nad zachowaniem równowagi budżetowej oraz odpowiednich relacji pomiędzy realizacją dochodów i wydatków budżetowych przy uwzględnieniu odpowiedniej rytmiczności;
    g/ opiniowanie planów finansowych wykonywanych bezpośrednio przez Wydziały Urzędu i jednostki podporządkowane;
    h/ kontrola wydatkowania środków finansowych przyznanych z budżetu miasta w jednostkach podporządkowanych;
    i/ prowadzenie księgowości dochodów i wydatków budżetowych;
    j/ prowadzenie spraw dotyczących naliczeń podatku VAT;
    k/ sporządzanie rocznych bilansów finansowych;
    l/ prowadzenie księgowości Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych i funduszy specjalnych
    m/ współpraca z jednostkami organizacyjnymi Urzędu i jednostkami podporządkowanymi przy opracowywaniu projektów zmian planów finansowych w okresie roku budżetowego;
    n/ nadzór nad wydatkowaniem środków finansowych otrzymywanych w ramach subwencji na finansowanie szkół;
    o/ prowadzenie księgowości budżetowej oraz wszelkich urządzeń księgowych z tym związanych, w tym rejestru dochodów budżetowych, kart wydatków oraz analityki do kart rozrachunkowych;
    p/ sprawozdawczość budżetowa i pozabudżetowa;
    q/ prowadzenie ewidencji, aktualizacji wyceny oraz umorzeń środków trwałych;
    r/ prowadzenie księgowości w zakresie inwestycji prowadzonych bezpośrednio przez Urząd oraz z Funduszu Ochrony Środowiska;
    s/ prowadzenie spraw finansowych związanych z umowami najmu lokali użytkowych;
    t/ obsługa kasowa Urzędu, wpłaty i wypłaty gotówkowe, prowadzenie ewidencji w postaci raportów kasowych;
    u/ sprawowanie kontroli finansowej jednostek organizacyjnych, dla których Rada Miejska jest organem założycielskim lub prowadzącym.
  2. W zakresie pozostałych dochodów gminy:
    a/ przypisy należności i windykacja dochodów:
    - z tytułu przekształcenia prawa użytkowania wieczystego w prawo własności;
    - z tytułu przeniesienia prawa własności gruntów komunalnych na rzecz osób fizycznych;
    - z tytułu opłat za dzierżawę nieruchomości komunalnych;
    - z tytułu czynszu najmu;
    - z tytułu sprzedaży mienia gminy;
    - z tytułu mandatów karnych;
    - z tytułu opłaty za zarząd i wieczyste użytkowanie gruntu;
    - z tytułu za wieczyste użytkowanie gruntu.
    b/ rozliczenie dochodów z tytułu opłaty targowej;
    c/ rozliczenie opłat wnoszonych przez ZUMiK.
  3. W zakresie wynagrodzeń pracowników Urzędu Miejskiego:
    a/ sporządzanie list płac;
    b/ prowadzenie dokumentacji zasiłków płatnych z ZUS;
    c/ sporządzanie wszystkich dokumentów rozliczeniowych wymaganych przez ZUS;
    d/ sporządzanie dokumentów rozliczeniowych z Urzędem Skarbowym w zakresie podatku od osób fizycznych;
    e/ sporządzanie przelewów dotyczących wynagrodzeń i potrąceń z wynagrodzeń;
    f/ sporządzanie sprawozdań z funduszu płac;
    g/ naliczanie ryczałtów samochodowych dla pracowników UM;
    h/ sporządzanie list diet dla radnych;
    i/ prowadzenie ewidencji pracowników ubezpieczonych w PZU.
  4. W zakresie regulowania zobowiązań:
    a/ sprawdzanie pod względem formalnym i rachunkowym wszystkich rachunków, faktur, delegacji służbowych;
    b/ dokonywanie przelewów;
    c/ rozliczanie zaliczek pobranych przez pracowników na zakup materiałów, paliwa, usług.
  5. Dokonywanie wymiaru podatku od nieruchomości i rolnego.
  6. Prowadzenie rejestru przypisów podatkowych.
  7. Prowadzenie spraw z zakresu udzielanych ulg podatkowych.
  8. Wydawanie zaświadczeń o stanie majątkowym.
  9. Wydawanie zaświadczeń o nie zaleganiu z płatnościami.
  10. Wydawanie zaświadczeń w oparciu o akta podatkowe.
  11. Kontrola podatników na terenie miasta z zakresu prowadzonych podatków.
  12. Prowadzenie urządzeń księgowych dla zobowiązań podatkowych:
    a/ podatku od nieruchomości i rolnego;
    b/ podatku od posiadania środków transportu-osoby fizyczne i osoby prawne;
    c/ podatku od posiadania psa.
  13. Pobór oraz księgowanie wpływów i zwrotów dotyczących podatków będących dochodami gminy.
  14. Prowadzenie windykacji zaległości podatkowych /wystawianie postanowień, decyzji oraz tytułów wykonawczych/.
  15. Współpraca z urzędem skarbowym w zakresie prowadzenia egzekucji administracyjnej.
  16. Aktualizowanie danych BIP.

Kasa
Do zadań Kasy należą sprawy:

  1. Prowadzenie kasy Urzędu Miejskiego, ewidencjonowanie wszelkich wpłat w systemie komputerowym.
  2. Podejmowanie gotówki z Banku na czeki gotówkowe z oznaczeniem prawidłowej klasyfikacji budżetowej.
  3. Sporządzanie raportów kasowych z dochodów i wydatków budżetowych na bieżąco za okresy dzienne.
  4. Obsługa kasowa obrotów na rachunkach specjalnych /rachunki inwestycyjne, rachunek Funduszu Świadczeń Socjalnych/, podejmowanie gotówki na czeki gotówkowe z tych rachunków, sporządzanie raportów kasowych na bieżąco - nie później niż w okresach tygodniowych.
  5. Sprzedaż druków skarbowych i weksli.
  6. Wydawanie świadectw pochodzenia zwierząt.
  7. Prowadzenie ewidencji i wydawanie druków ścisłego zarachowania

AKTY PRAWNE

OBWIESZCZENIA, KOMUNIKATY

MIENIE KOMUNALNE

Sprzedaż działek, lokali użytkowych i mieszkalnych

ZAMÓWIENIA PUBLICZNE, PRZETARGI

INFORMATOR INTERESANTA

INFORMACJE ARCHIWALNE

INNE

 

 

 

 

do góry  |