| 
         
	  
	  
	  
        
          | 
           
 
  | 
         
			  
        
          | 
           
 
  | 
         
			  
        
          | 
           
 
  | 
         
			  
	  
        
          | 
           
 
  | 
         
			  
        
          | 
           
 
  | 
         
			  
        
          | 
           
 
  | 
         
			  
        
          | 
           
 
  | 
         
			  
        
          | 
           
 
  | 
         
			  
        
          | 
           
 
  | 
         
			  
	  
        
          | 
           
 
  | 
         
			  
	  
        
          | 
           
 
  | 
         
			  
	  
        
          | 
           
 
  | 
         
			  
        
          | 
           
 
  | 
         
			  
        
          | 
           
 
  | 
         
			  
        
          | 
           
 
  | 
         
			  
        
          | 
           
 
  | 
         
			  
	  
        
          | 
           
 
  | 
         
			  
        
          | 
           
 
  | 
         
			  
        
          | 
           
 
  | 
         
			  
        
          | 
           
 
  | 
         
			  
        
          | 
           
 
  | 
         
			  
  
  
    
      | 
         
		KONTROLE WEWNĘTRZNE I ZEWNĘTRZNE 
       | 
     
   
  
 
	  
        
          | 
           
 
  | 
         
			  
	  
  
  
    
      | 
         
		INFORMACJE z LAT UBIEGŁYCH 
       | 
     
   
  
 
	  
        
          | 
           
 
  | 
         
			  
        
          | 
           
 
  | 
         
			  
        
          | 
           
 
  | 
         
			  
        
          | 
           
 
  | 
         
			  
        
          | 
           
 
  | 
         
			  
        
          | 
           
 
  | 
         
			  
        
          | 
           
 
  | 
         
			  
        
          | 
           
 
  | 
         
			  
        
          | 
           
 
  | 
         
			  
        
          | 
           
 
  | 
         
			  
  
  
    
      | 
         
		Władze miasta ubiegłych kadencji 
       | 
     
   
  
 
	  
        
          | 
           
 
  | 
         
			  
        
           
        
       
        
          
            
              | 
                 
 Referat Organizacyjny i Spraw Obywatelskich  | 
             
           
         
        
          
            
              | 
 Referat Organizacyjny i Spraw Obywatelskich 
Kierownik:  
    - Maria Sokołowska
 pokój nr 1, parter Urzędu Miejskiego tel. 8459480, w. 23  
 
pracownik:  
    - Jadwiga Wiśniewska - Inspektor ds. Organizacyjnych i Kadr
 pokój nr 26, I piętro Urzędu Miejskiego tel. 8459480, w. 15  
    - Anna Kabat - Inspektor ds. Ewidencji Ludności
 pokój nr 22, I piętro Urzędu Miejskiego tel. 8459480, w. 13  e-mail: elud@gluszyca.pl  
    - Maria Andrzejewska - Inspektor ds. Ewidencji Gospodarczej
 pokój nr 22, I piętro Urzędu Miejskiego tel. 8459480, w. 13  e-mail: edg@gluszyca.pl  
    - Beata Jagóra - Podinspektor ds. Administracyjnych
 pokój nr 20, I piętro Urzędu Miejskiego tel. 8459480, 8459479, 8456334 fax. 6456339    e-mail: sekretariat@gluszyca.pl 
 
Do zadań Referatu Organizacyjnego i Spraw Obywatelskich należą sprawy z zakresu organizacji, funkcjonowania i planowania pracy Urzędu, kadr i szkolenia, informatyki, a w szczególności:  
    - Opracowanie projektu regulaminu organizacyjnego Urzędu, kontroli jego funkcjonowania i przedstawiania wniosków usprawniających. 
 
    - Wdrażanie nowych metod organizacyjnych pracy w Urzędzie. 
 
    - Współdziałanie z organami kontroli zewnętrznej w Urzędzie i sporządzanie planów realizacji zaleceń pokontrolnych oraz nadzór nad ich terminową realizacją. 
 
    - Opracowanie na zlecenie Burmistrza wniosków o nadanie odznaczeń państwowych i innych odznaczeń. 
 
    - Ogłoszenie przepisów gminnych, przesyłanie ich do organów nadzoru. 
 
    - Sporządzanie informacji o realizacji działań koordynujących i zapobiegawczych. 
 
    - Opracowanie raportów z przeglądu Urzędu. 
 
    - Prowadzenie centralnego rejestru umów. 
 
    - Przekazywanie projektów uchwał do Kancelarii Rady Miejskiej. 
 
    - Opracowanie projektów aktów wewnętrznych Urzędu. 
 
    - Przygotowywanie dokumentacji związanej z zawieraniem umów o pracę, udzielaniem urlopów i zwolnień z pracy, awansowaniem i nagradzaniem pracowników Urzędu oraz rentami i emeryturami. 
 
    - Przygotowywanie dokumentacji z zakresu powoływania, zaszeregowywania, awansowania i odwoływania kierowników jednostek podporządkowanych. 
 
    - Prowadzenie spraw związanych z dyscypliną pracy i kontrola jej przestrzegania. 
 
    - Prowadzenie gospodarki etatami i funduszem płac w Urzędzie. 
 
    - Wydawanie legitymacji służbowych i ubezpieczeniowych. 
 
    - Prowadzenie ewidencji osobowej i akt osobowych pracowników. 
 
    - Prowadzenie sprawozdawczości z zakresu spraw osobowych. 
 
    - Prowadzenie spraw związanych ze szkoleniami wewnętrznymi i zewnętrznymi pracowników Urzędu Miasta oraz podnoszeniem kwalifikacji pracowników. 
 
    - Rejestracja umów - zleceń, umów o dzieło, upoważnień, pełnomocnictw, zleceń, zamówień. 
 
    - Organizacja i koordynacja praktyk zawodowych. 
 
    - Zapewnienie po zasięgnięciu opinii związków zawodowych, świadczeń socjalno - bytowych dla pracowników. 
 
    - Prowadzenie rejestru pieczęci urzędowych i nadzór nad ich przechowywaniem. 
 
    - Zaopatrywanie Urzędu w materiały biurowe, kancelaryjne i pieczęcie. 
 
    - Prowadzenie podręcznego magazynu materiałów biurowych. 
 
    - Zapewnienie łączności telefonicznej oraz prowadzenie dokumentacji w tym zakresie. 
 
    - Zapewnienie sprawności technicznej urządzeń powielających. 
 
    - Prowadzenie spraw związanych z zarządem obiektami Urzędu, bieżącymi remontami i konserwacją inwentarza biurowego. 
 
    - Nadzór nad utrzymaniem porządku i czystości w pomieszczeniach biurowych oraz dekorowanie budynku. 
 
    - Prowadzenie księgi inwentarzowej środków trwałych i przedmiotów w użytkowaniu. 
 
    - Prowadzenie archiwum zakładowego: 
 a/ przyjmowanie dokumentów do archiwizowania zgodnie z obowiązującymi przepisami;  b/ dokonywanie przeglądu dokumentów i występowania z wnioskami o ich niszczenie;  c/ udostępnienie, zgodnie z przepisami, dokumentów będących na stanie archiwum;  d/ załatwianie wniosków wpływających do Urzędu w sprawach dokumentów archiwalnych;  e/ prowadzenie innych spraw wynikających z instrukcji kancelaryjnej, jednolitego rzeczowego wykazu akt i przepisów dotyczących archiwum zakładowego.  
    - Prowadzenie obsługi informatycznej Urzędu, a w szczególności: 
 a/ administrowanie siecią komputerową;  b/ administrowanie bazami danych;  c/ nadzór nad bezpieczeństwem i ochrona danych;  d/ nadzorowanie nad prawidłowym tworzeniem kopii danych umożliwiających ich odtworzenie w przypadku awarii;  e/ prowadzenie kontroli antywirusowych oprogramowania;  f/ administrowanie i zarządzanie BIP-em.  
    - Nadzór nad pracą i użytkowaniem sprzętu komputerowego na poszczególnych stanowiskach pracy. 
 
    - Wdrażanie nowych rozwiązań informatycznych w Urzędzie. 
 
    - Gospodarka i instalowanie nowego sprzętu i oprogramowania. 
 
    - Nadzór nad realizacją umów dotyczących eksploatacji systemów komputerowych. 
 
    - Przygotowywanie dokumentacji do udzielania zamówień na realizację dostaw sprzętu i oprogramowania ,konserwację inwentarza biurowego. 
 
    - Prowadzenie rejestru mieszkańców zameldowanych na pobyt stały lub czasowy oraz ewidencji komputerowej i ich aktualizacja na podstawie zgłoszeń meldunkowych. 
 
    - Wydawanie dokumentów stwierdzających tożsamość. 
 
    - Udzielanie informacji adresowej zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych. 
 
    - Przyjmowanie zgłoszeń na pobyt stały i czasowy oraz prowadzenie ewidencji w tym zakresie. 
 
    - Współpraca z organami Policji w zakresie prowadzenia kontroli dyscypliny meldunkowej mieszkańców. 
 
    - Współpraca z USC i innymi organami w zakresie aktualizacji zapisów w dokumentach ewidencyjnych ludności. 
 
    - Przyjmowanie zgłoszeń zameldowania i wymeldowania na pobyt stały i czasowy cudzoziemców. 
 
    - Występowanie z wnioskami o ukaranie osób niedopełniających obowiązku meldunkowego. 
 
    - Wydawanie zaświadczeń o prawie do głosowania. 
 
    - Sporządzanie spisów wyborców dla wyborów i referendów oraz udział w przeprowadzaniu wyborów do organów przedstawicielskich. 
 
    - Bieżąca aktualizacja rejestru wyborców. 
 
    - Przekazywanie do Ośrodka Informatyki we Wrocławiu i Wałbrzychu zgłoszeń meldunkowych, zawiadomień o zmianie stanu cywilnego, zmianie imion i nazwisk oraz zmianie obywatelstwa. 
 
    - Wydawanie poświadczeń zamieszkania na żądanie stron zgodnie z obowiązującymi przepisami. 
 
    - Współpraca w zakresie sporządzania wypisów z ewidencji ludności z jednostkami szkolnictwa, służby zdrowia, organów wojskowych i Policji. 
 
    - Prowadzenie sprawozdawczości statystycznej dotyczącej ruchu ludności. 
 
    - Przyjmowanie zawiadomień w sprawach odbycia zgromadzeń. 
 
    - Przyjmowanie informacji na organizowanie i przeprowadzenie zbiórek publicznych na obszarze miasta. 
 
    - Prowadzenie rejestracji i ewidencji przedpoborowych, a w szczególności: 
 - prowadzenia rejestracji i ewidencji przedpoborowych mężczyzn, którzy w danym roku kalendarzowym ukończyli 18 rok życia;  - poszukiwaniu przedpoborowych, którzy nie zgłosili się do wojska;  - bieżące aktualizowanie rejestru przedpoborowych.  
    - Współudział w prowadzeniu poboru do wojska, a w szczególności: 
 - sporządzanie alfabetycznych wykazów poborowych rocznika podstawowego;  - poszukiwanie poborowych, którzy nie zgłosili się do poboru, a w przypadku stwierdzenia niestawiennictwa nieusprawiedliwionego - kierowania spraw do kolegium ds. wykroczeń;  - przyjmowanie i kompletowanie podań o odroczenie zasadniczej służby wojskowej oraz ich opiniowanie.  
    - Występowanie do komisji poborowej z wnioskiem o odroczenie zasadniczej służby wojskowej oraz w sprawie uznania żołnierzy za jedynych żywicieli rodziny 
 
    - Wykonywanie zadań związanych z uzupełnieniem sił zbrojnych.  
 
    - Przyjmowanie oraz kompletowanie podań o przedterminowe zwolnienie żołnierza z odbywania zasadniczej służby wojskowej. 
 
    - Obsługa kancelaryjna Miejskiej Komisji ds. Rozwiązywania Problemów Alkoholowych. 
 
    - Przyjmowanie i załatwianie wniosków o objęcie leczeniem osób uzależnionych od alkoholu. 
 
    - Sporządzanie programów i harmonogramów realizacyjnych dotyczących problematyki przeciwdziałania alkoholizmowi. 
 
    - Koordynowanie realizacji harmonogramów z zakresu profilaktyki i przeciwdziałania alkoholizmowi. 
 
    - Sporządzanie wniosków o dokonanie zmian w programie profilaktyki i przeciwdziałania alkoholizmowi. 
 
    - Sporządzanie sprawozdań i analiz finansowo-rzeczowych z wykonania programów i harmonogramów. 
 
    - Prowadzenie rejestru i ewidencji działalności gospodarczej na terenie miasta. 
 
    - Dokonywanie wpisu zgłoszeń o działalności osób fizycznych. 
 
    - Wydawanie zaświadczeń o wpisie do ewidencji oraz wykreśleniu wpisu. 
 
    - Prowadzenie spraw z zakresu wydawania pozwoleń na przewozy regularne. 
 
    - Określanie strefy cen obowiązujących przy przewozie osób i ładunków taksówkami osobowymi i bagażowymi. 
 
    - Prowadzenie spraw dotyczących funkcjonowania targowiska i sporządzanie aktów prawnych w sprawie opłat targowych. 
 
    - Określanie dni i godzin otwierania i zamykania placówek handlu detalicznego, zakładów gastronomicznych i zakładów usługowych. 
 
    - Udzielanie, odmowa udzielania, cofanie, zmiana lub stwierdzenie wygaśnięcia zezwolenia na krajowy zarobkowy przewóz osób taksówkami oraz innymi pojazdami nie będącymi taksówkami na przewozy na terenie gminy. 
 
    - Wydawanie pozwoleń na sprzedaż oraz sprzedaż i podawanie alkoholu oraz cofnięcie i wygaśnięcie zezwolenia. 
 
    - Prowadzenie ewidencji pól biwakowych i innych usług hotelarskich /poza kategoryzowanymi przez Wojewodę/. 
 
    - Prowadzenie wykazu obiektów hotelarskich i prowadzenie ich kontroli. 
 
    - Prowadzenie kontroli w podmiotach gospodarczych pod kątem zgodności wykonywanej działalności z udzieloną koncesją. 
 
    - Prowadzenie spraw osobowych pracowników zatrudnionych w ramach robót publicznych i prac interwencyjnych 
  
  |         
         
	  
        
          | 
           
   | 
         
			  
        
          | 
           
   | 
         
			  
        
          | 
           
   | 
         
			  
        
          | 
           
   | 
         
			  
        
          | 
           
   | 
         
			  
        
          | 
           
   | 
         
			  
  
  
    
      | 
         
		OBWIESZCZENIA, KOMUNIKATY
        | 
     
   
  
 
	  
        
          | 
           
   | 
         
			  
        
          | 
           
   | 
         
			  
        
          | 
           
   | 
         
			  
        
          | 
           
   | 
         
			  
        
          | 
           
   | 
         
			  
        
          | 
           
   | 
         
			  
        
          | 
           
   | 
         
			  
        
          | 
           
   | 
         
			  
        
          | 
           
   | 
         
			  
        
          | 
           
   | 
         
			  
	  
        
          | 
           
   | 
         
			  
        
          | 
           
   | 
         
			  
        
          | 
           
   | 
         
			  
        
          | 
           
   | 
         
			  
  
  
    
      | 
         
		Sprzedaż działek, lokali użytkowych i mieszkalnych
        | 
     
   
  
 
	  
  
  
    
      | 
         
		ZAMÓWIENIA PUBLICZNE, PRZETARGI
        | 
     
   
  
 
	  
	                                            |   |                                                                     |