| 
         
	  
	  
	  
        
          | 
           
 
  | 
         
			  
        
          | 
           
 
  | 
         
			  
        
          | 
           
 
  | 
         
			  
	  
        
          | 
           
 
  | 
         
			  
        
          | 
           
 
  | 
         
			  
        
          | 
           
 
  | 
         
			  
        
          | 
           
 
  | 
         
			  
        
          | 
           
 
  | 
         
			  
        
          | 
           
 
  | 
         
			  
	  
        
          | 
           
 
  | 
         
			  
	  
        
          | 
           
 
  | 
         
			  
	  
        
          | 
           
 
  | 
         
			  
        
          | 
           
 
  | 
         
			  
        
          | 
           
 
  | 
         
			  
        
          | 
           
 
  | 
         
			  
        
          | 
           
 
  | 
         
			  
	  
        
          | 
           
 
  | 
         
			  
        
          | 
           
 
  | 
         
			  
        
          | 
           
 
  | 
         
			  
        
          | 
           
 
  | 
         
			  
        
          | 
           
 
  | 
         
			  
  
  
    
      | 
         
		KONTROLE WEWNĘTRZNE I ZEWNĘTRZNE 
       | 
     
   
  
 
	  
        
          | 
           
 
  | 
         
			  
	  
  
  
    
      | 
         
		INFORMACJE z LAT UBIEGŁYCH 
       | 
     
   
  
 
	  
        
          | 
           
 
  | 
         
			  
        
          | 
           
 
  | 
         
			  
        
          | 
           
 
  | 
         
			  
        
          | 
           
 
  | 
         
			  
        
          | 
           
 
  | 
         
			  
        
          | 
           
 
  | 
         
			  
        
          | 
           
 
  | 
         
			  
        
          | 
           
 
  | 
         
			  
        
          | 
           
 
  | 
         
			  
        
          | 
           
 
  | 
         
			  
  
  
    
      | 
         
		Władze miasta ubiegłych kadencji 
       | 
     
   
  
 
	  
        
          | 
           
 
  | 
         
			  
        
           
        
       
        
        
          
            
              
Referat Finansowy - Kasa
kierownik:  
    - ................... - Skarbnik Gminy 
 (Do 31.07.2006 r. f-cję Skarbnika sprawował Józef Wójcik)  pokój nr 3, parter Urzędu Miejskiego tel. 8459480, w. 24  
 
pracownik: 
    - Bożena Żołnieruk - Zastępca Skarbnika Gminy
 pokój nr 6, parter Urzędu Miejskiego tel. 8459480, w. 18 e-mail: fin@gluszyca.pl  
    - Ewa Morawiec - Inspektor ds. Księgowości
 pokój nr 4, parter Urzędu Miejskiego tel. 8459480, w. 16 e-mail: kasa@gluszyca.pl  
    - Beata Sokołowska - Inspektor ds. Podatkowych
 pokój nr 5, parter Urzędu Miejskiego tel. 8459480, w. 16  
    - Elżbieta Ludkiewicz - Inspektor ds. Wymiaru Podatku
 pokój nr 5, parter Urzędu Miejskiego tel. 8459480, w. 16  
    - Grażyna Aleksandrowicz - Inspektor ds. Księgowości Podatkowej
 pokój nr 5, parter Urzędu Miejskiego tel. 8459480, w. 16  
    - Irena Piasecka - Inspektor ds. Księgowości
 pokój nr 6, parter Urzędu Miejskiego tel. 8459480, w. 18  
    - Urszula Rudnicka - Inspektor ds. Płac
 Irena Piasecka - Inspektor ds. Księgowości pokój nr 6, parter Urzędu Miejskiego tel. 8459480, w. 18  
    - Anna Malecha - Specjalista ds. Księgowości Oświaty
 Irena Piasecka - Inspektor ds. Księgowości pokój nr 7, parter Urzędu Miejskiego tel. 8459480, w. 21  
    - Anna Jabłonowska - Specjalista ds. Księgowości Oświaty
 pokój nr 7, parter Urzędu Miejskiego tel. 8459480, w. 21  
    - Halina Bartyńska - Specjalista ds. Księgowości Oświaty
 pokój nr 7, parter Urzędu Miejskiego tel. 8459480, w. 21  
 
  
Referat Finansowy  Do zadań Referatu Finansowego należą sprawy:  
    - W zakresie gospodarki finansowej gminy: 
 a/ opracowywanie projektów budżetu gminy;  b/ opracowywanie planów finansowych rocznych i wieloletnich rozwoju społeczno - gospodarczego miasta przy współpracy z pozostałymi wydziałami;  c/ analiza realizacji budżetu;  d/ wprowadzenie projektów zmian w planach finansowych jednostek organizacyjnych gminy obsługiwanych przez referat;  e/ przygotowanie zmian w budżecie w toku jego realizacji;  f/ czuwanie nad zachowaniem równowagi budżetowej oraz odpowiednich relacji pomiędzy realizacją dochodów i wydatków budżetowych przy uwzględnieniu odpowiedniej rytmiczności;  g/ opiniowanie planów finansowych wykonywanych bezpośrednio przez Wydziały Urzędu i jednostki podporządkowane;  h/ kontrola wydatkowania środków finansowych przyznanych z budżetu miasta w jednostkach podporządkowanych;  i/ prowadzenie księgowości dochodów i wydatków budżetowych;  j/ prowadzenie spraw dotyczących naliczeń podatku VAT;  k/ sporządzanie rocznych bilansów finansowych;  l/ prowadzenie księgowości Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych i funduszy specjalnych  m/ współpraca z jednostkami organizacyjnymi Urzędu i jednostkami podporządkowanymi przy opracowywaniu projektów zmian planów finansowych w okresie roku budżetowego;  n/ nadzór nad wydatkowaniem środków finansowych otrzymywanych w ramach subwencji na finansowanie szkół;  o/ prowadzenie księgowości budżetowej oraz wszelkich urządzeń księgowych z tym związanych, w tym rejestru dochodów budżetowych, kart wydatków oraz analityki do kart rozrachunkowych;  p/ sprawozdawczość budżetowa i pozabudżetowa;  q/ prowadzenie ewidencji, aktualizacji wyceny oraz umorzeń środków trwałych;  r/ prowadzenie księgowości w zakresie inwestycji prowadzonych bezpośrednio przez Urząd oraz z Funduszu Ochrony Środowiska;  s/ prowadzenie spraw finansowych związanych z umowami najmu lokali użytkowych;  t/ obsługa kasowa Urzędu, wpłaty i wypłaty gotówkowe, prowadzenie ewidencji w postaci raportów kasowych;  u/ sprawowanie kontroli finansowej jednostek organizacyjnych, dla których Rada Miejska jest organem założycielskim lub prowadzącym.  
    - W zakresie pozostałych dochodów gminy: 
 a/ przypisy należności i windykacja dochodów:  - z tytułu przekształcenia prawa użytkowania wieczystego w prawo własności;  - z tytułu przeniesienia prawa własności gruntów komunalnych na rzecz osób fizycznych;  - z tytułu opłat za dzierżawę nieruchomości komunalnych;  - z tytułu czynszu najmu;  - z tytułu sprzedaży mienia gminy;  - z tytułu mandatów karnych;  - z tytułu opłaty za zarząd i wieczyste użytkowanie gruntu;  - z tytułu za wieczyste użytkowanie gruntu.  b/ rozliczenie dochodów z tytułu opłaty targowej;  c/ rozliczenie opłat wnoszonych przez ZUMiK.  
    - W zakresie wynagrodzeń pracowników Urzędu Miejskiego: 
 a/ sporządzanie list płac;  b/ prowadzenie dokumentacji zasiłków płatnych z ZUS;  c/ sporządzanie wszystkich dokumentów rozliczeniowych wymaganych przez ZUS;  d/ sporządzanie dokumentów rozliczeniowych z Urzędem Skarbowym w zakresie podatku od osób fizycznych;  e/ sporządzanie przelewów dotyczących wynagrodzeń i potrąceń z wynagrodzeń;  f/ sporządzanie sprawozdań z funduszu płac;  g/ naliczanie ryczałtów samochodowych dla pracowników UM;  h/ sporządzanie list diet dla radnych;  i/ prowadzenie ewidencji pracowników ubezpieczonych w PZU.  
    - W zakresie regulowania zobowiązań: 
 a/ sprawdzanie pod względem formalnym i rachunkowym wszystkich rachunków, faktur, delegacji służbowych;  b/ dokonywanie przelewów;  c/ rozliczanie zaliczek pobranych przez pracowników na zakup materiałów, paliwa, usług.  
    - Dokonywanie wymiaru podatku od nieruchomości i rolnego. 
 
    - Prowadzenie rejestru przypisów podatkowych. 
 
    - Prowadzenie spraw z zakresu udzielanych ulg podatkowych. 
 
    - Wydawanie zaświadczeń o stanie majątkowym. 
 
    - Wydawanie zaświadczeń o nie zaleganiu z płatnościami. 
 
    - Wydawanie zaświadczeń w oparciu o akta podatkowe. 
 
    - Kontrola podatników na terenie miasta z zakresu prowadzonych podatków. 
 
    - Prowadzenie urządzeń księgowych dla zobowiązań podatkowych: 
 a/ podatku od nieruchomości i rolnego;  b/ podatku od posiadania środków transportu-osoby fizyczne i osoby prawne;  c/ podatku od posiadania psa.  
    - Pobór oraz księgowanie wpływów i zwrotów dotyczących podatków będących dochodami gminy. 
 
    - Prowadzenie windykacji zaległości podatkowych /wystawianie postanowień, decyzji oraz tytułów wykonawczych/. 
 
    - Współpraca z urzędem skarbowym w zakresie prowadzenia egzekucji administracyjnej. 
 
    - Aktualizowanie danych BIP. 
  
 
Kasa Do zadań Kasy należą sprawy:  
    - Prowadzenie kasy Urzędu Miejskiego, ewidencjonowanie wszelkich wpłat w systemie komputerowym. 
 
    - Podejmowanie gotówki z Banku na czeki gotówkowe z oznaczeniem prawidłowej klasyfikacji budżetowej. 
 
    - Sporządzanie raportów kasowych z dochodów i wydatków budżetowych na bieżąco za okresy dzienne. 
 
    - Obsługa kasowa obrotów na rachunkach specjalnych /rachunki inwestycyjne, rachunek Funduszu Świadczeń Socjalnych/, podejmowanie gotówki na czeki gotówkowe z tych rachunków, sporządzanie raportów kasowych na bieżąco - nie później niż w okresach tygodniowych. 
 
    - Sprzedaż druków skarbowych i weksli. 
 
    - Wydawanie świadectw pochodzenia zwierząt. 
 
    - Prowadzenie ewidencji i wydawanie druków ścisłego zarachowania 
  
  |         
         
	  
        
          | 
           
   | 
         
			  
        
          | 
           
   | 
         
			  
        
          | 
           
   | 
         
			  
        
          | 
           
   | 
         
			  
        
          | 
           
   | 
         
			  
        
          | 
           
   | 
         
			  
  
  
    
      | 
         
		OBWIESZCZENIA, KOMUNIKATY
        | 
     
   
  
 
	  
        
          | 
           
   | 
         
			  
        
          | 
           
   | 
         
			  
        
          | 
           
   | 
         
			  
        
          | 
           
   | 
         
			  
        
          | 
           
   | 
         
			  
        
          | 
           
   | 
         
			  
        
          | 
           
   | 
         
			  
        
          | 
           
   | 
         
			  
        
          | 
           
   | 
         
			  
        
          | 
           
   | 
         
			  
	  
        
          | 
           
   | 
         
			  
        
          | 
           
   | 
         
			  
        
          | 
           
   | 
         
			  
        
          | 
           
   | 
         
			  
  
  
    
      | 
         
		Sprzedaż działek, lokali użytkowych i mieszkalnych
        | 
     
   
  
 
	  
  
  
    
      | 
         
		ZAMÓWIENIA PUBLICZNE, PRZETARGI
        | 
     
   
  
 
	  
	                                            |   |                                                                     |