|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
KONTROLE WEWNĘTRZNE I ZEWNĘTRZNE
|
|
INFORMACJE z LAT UBIEGŁYCH
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Władze miasta ubiegłych kadencji
|
|
< Procedura naboru pracowników, procedura konkursu na stanowiska kierownicze > |
PROCEDURA NABORU PRACOWNIKÓW
Założenia: 1) procedura naboru pracowników ma zagwarantować równy dostęp do stanowisk pracy i weryfikacji kandydatów na pracowników w oparciu o kryterium fachowości, 2) każdy obywatel ma prawo do informacji o wolnych stanowiskach pracy w Urzędzie Miejskim w Głuszycy, 3) nabór pracowników jest otwarty i konkurencyjny.
Cel: 1) pozyskanie fachowych pracowników na wolne stanowiska, 2) pozytywny wpływ na postrzeganie urzędu, jako działającego w sposób profesjonalny i wskazującego dbałość o zatrudnienie kadry o odpowiednich kwalifikacjach, 3) zwiększenie prestiżu funkcji urzędnika - kryterium kompetencji, jako decydujące o wyborze na dane stanowisko.
I. Planowanie i przygotowanie rekrutacji
1. Nabór pracowników prowadzony jest w przypadku wystąpienia wakatu na istniejącym stanowisku lub w przypadku utworzenia nowego stanowiska pracy w Urzędzie.
2. Rozpoczęcie procedury naboru poprzedza złożenie wniosku do Burmistrza.
3. Wnioski składają : 1) kierownicy komórek organizacyjnych w sprawie naboru na stanowiska podległe, 2) stanowisko ds. kadr w porozumieniu z Zastępcą Burmistrza w sprawie naboru na stanowiska kierownicze i samodzielne,
4. Wniosek powinien zawierać: 1) nazwę stanowiska, 2) liczbę i wymagania kwalifikacyjne pracownika, 3) proponowaną datę zatrudnienia, 4) proponowany sposób naboru pracownika: a) zatrudnienie w drodze konkursu, b) rekrutacja wewnętrzna (przesunięcie pracownika z innego stanowiska wraz ze wskazaniem pracownika, którego dotyczyłoby przesunięcie), c) zatrudnienie za pośrednictwem Powiatowego Urzędu Pracy, d) staż dla bezrobotnego absolwenta, e) wolontariat, 5) proponowane wynagrodzenie, 6) w przypadku tworzenia nowego stanowiska krótkie uzasadnienie wniosku.
5. Do wniosku należy dołączyć kartę opisu stanowiska zawierającą: 1) nazwę stanowiska pracy, 2) nazwę komórki organizacyjnej, 3) funkcje podstawowe, 4) wymagane wykształcenie, 5) wymaganą wiedzę specjalistyczną, 6) wymagane umiejętności i zdolności, 7) pożądane cechy charakteru , osobowości.
II. Ogłoszenie rekrutacji
1. Po pozytywnym rozpatrzeniu wniosku przez Burmistrza, w przypadku rekrutacji zewnętrznej, stanowisko ds. kadr przygotowuje ogłoszenie o rekrutacji.
2. Ogłoszenie winno zawierać: 1) informacje na temat komórki posiadającej wakat, 2) nazwę stanowiska, 3) krótką charakterystykę zakresu obowiązków, 4) wymagania względem kandydatów (wykształcenie, niezbędna wiedza specjalistyczna, wymagane zdolności i umiejętności, cechy charakteru, inne wymagania), 5) wykaz wymaganych dokumentów, 6) miejsce i sposób składania ofert, 7) termin składania ofert, 8) formułę oświadczenia dotyczącego ochrony danych osobowych, 9) ogłoszenie podaje się do publicznej wiadomości poprzez: a) wywieszenie na tablicach informacyjnych Urzędu, b) zamieszczenie na stronie internetowej Gminy, c) przekazanie ogłoszenia do Powiatowego Urzędu Pracy, d) Burmistrz decyduje o umieszczeniu ogłoszenia w prasie .
III. Przebieg rekrutacji
1. Rekrutację przeprowadza komisja powołana Zarządzeniem Burmistrza.
2. Komisja dokonuje analizy ofert i sporządza listę wszystkich ofert kwalifikując je na oferty spełniające lub nie podane wymagania.
3. Oferty spełniające wymagania grupuje się w ostateczną listę kandydatów.
4. Każdego zakwalifikowanego kandydata komisja zaprasza na rozmowę kwalifikacyjną.
5. Z rozmowy kwalifikacyjnej z kandydatem komisja sporządza kwestionariusz zawierający: 1) datę spotkania, 2) skład komisji przeprowadzającej rozmowę, 3) nazwę stanowiska, na które kandydat aplikuje, 4) dane osobowe kandydata, 5) wykształcenie, 6) umiejętności ( obsługa komputera, znajomość języków obcych , itp.) 7) doświadczenie zawodowe, 8) cechy osobowe, 9) motywację, 10) oczekiwania względem pracodawcy ( w tym finansowe), 11) uwagi, 12) decyzję wraz z uzasadnieniem.
6. Po przeprowadzonych rozmowach kwalifikacyjnych komisja ustala listę rankingową kandydatów poprzez ocenę przez każdego z członków komisji poszczególnych kandydatów. Oceny dokonuje się przydzielając każdemu z kryteriów wymienionych w ust. 5 ppkt. 5 - 10 od 0 do 3 punktów.
7. Z przebiegu prac komisja rekrutacyjna sporządza protokół zawierający wniosek o zatrudnienie wyłonionego w postępowaniu kandydata, który otrzymał największą ilość punktów.
8. Po zatwierdzeniu wyników prac komisji przez Burmistrza kandydaci informowani są o wynikach postępowania rekrutacyjnego przez stanowisko ds. kadr.
IV. Zatrudnienie pracownika
1. Ostateczną decyzję w sprawie zatrudnienia kandydata podejmuje Burmistrz.
2. Jako zasadę zawierania pierwszej umowy o pracę stosuje się trzymiesięczny okres próbny.
3. Stosowanie procedury rekrutacji nie obejmuje następujących przypadków: 1) zatrudnienia pracownika na zastępstwo (dotyczy to zastępstw chorobowych, macierzyńskich i przypadków losowych), 2) kiedy inne przepisy szczególne regulują sposób zatrudnienia , np. Zastępcy Burmistrza, Sekretarza, Skarbnika, 3) kiedy zatrudnia się pracownika za pośrednictwem Powiatowego Urzędu Pracy (prace interwencyjne, roboty publiczne, umowa absolwencka), 4) potrzeby zatrudnienia pracownika ze szczególnymi kwalifikacjami i doświadczeniem zawodowym.
|
|
|
|
|
|
|
OBWIESZCZENIA, KOMUNIKATY
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Sprzedaż działek, lokali użytkowych i mieszkalnych
|
ZAMÓWIENIA PUBLICZNE, PRZETARGI
|
| | |