Dzisiejszy dzień to:  


Biuletyn Informacji Publicznej
szukaj w serwisie:

  STRONA GŁÓWNA / rejestr

RADA MIEJSKA 2014÷2018

Młodzieżowa Rada Miejska

WŁADZE MIASTA

URZĄD MIEJSKI

JEDNOSTKI GMINNE

POLITYKA EKOLOGICZNA

PROMOCJA I ROZWÓJ

PRZEJRZYSTA POLSKA

KONTROLE WEWNĘTRZNE I ZEWNĘTRZNE

PRAWO PODATKOWE

INFORMACJE z LAT UBIEGŁYCH

Władze miasta ubiegłych kadencji

 Burmistrz Miasta

 

Burmistrz Miasta
Wojciech Durak

kadencja 2000 ÷ 2002
kadencja 2002 ÷ 2006
kadencja 2006 ÷ .......

 

W sprawach mieszkańców przyjmuje w każdy wtorek
w godz. 900 ÷ 1600

Burmistrz Miasta Głuszyca, Wojciech Durak, jest Głuszyczaninem od 1978 r. Z zawodu chemik (aparatury procesów chemicznych), następnie mechanizator rolnictwa. Ukończył wiele szkoleń i seminariów z zakresu zarządzania i administracji, m. in.:

  • przekształcenia w gospodarce komunalnej w Ministerstwie Przekształceń Własnościowych,
  • starszy inspektor BHP.

Legitymuje się Certyfikatem Zarządzania Jednoosobową Spółką Gminy. 

Pracę zawodową podjął w 1978 r. w SKR Jugowice jako kierownik Zakładu Usług Mechanizacyjnych w Głuszycy. W 1982 r. podjął pracę w GS - Jedlina Zdrój jako kierownik wytwórni pasz, a następnie dyrektor oddziału GS-u w Głuszycy.

Od 2 stycznia 1984 r. rozpoczął pracę w Urzędzie Miasta i Gminy w Głuszycy jako kierownik służby rolnej. Do 2000 r. praca w Urzędzie na różnych stanowiskach kierowniczych.

Radny Rady Miejskiej w Głuszycy II i IV kadencji.
Po referendum w Głuszycy 26. 03. 2000 r. zostaje wybrany Burmistrzem.
W bezpośrednich wyborach 27. 10. 2002 r. wybrany ponownie przez mieszkańców Głuszycy na Burmistrza Miasta.

Żonaty - czwórka dorosłych dzieci.

Oświadczenia majątkowe.

KOMPETENCJE BURMISTRZA

Art. 33. Ustawy z dnia 8 marca 1990 r o samorządzie gminnym (z późniejszymi zmianami):

  1. Wójt (burmistrz) wykonuje zadania przy pomocy urzędu gminy. 
  2. Organizację i zasady funkcjonowania urzędu określa regulamin organizacyjny, uchwalony na wniosek wójta (burmistrza) przez radę gminy.
  3. Kierownikiem urzędu jest wójt lub burmistrz.
  4. Wójt lub burmistrz może powierzyć prowadzenie spraw gminy w swoim imieniu sekretarzowi gminy. 
  5. Kierownik urzędu wykonuje uprawnienia zwierzchnika służbowego w stosunku do pracowników urzędu oraz kierowników gminnych jednostek organizacyjnych, z zastrzeżeniem art. 30 ust. 2 pkt 5.  

§ 6 Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miejskiego w Głuszycy:

  1. "Urzędem kieruje BURMISTRZ.
  2. Do zadań i kompetencji Burmistrza należy w szczególności:
    1) jednoosobowe reprezentowanie Gminy, w tym, w zakresie zarządu mieniem,
    2) powoływanie w drodze zarządzenia Zastępcy,
    3) kierowanie bieżącymi sprawami Gminy,
    4) nadzorowanie realizacji budżetu,
    5) wydawanie przepisów porządkowych formie zarządzenia, w przypadkach nie cierpiących zwłoki,
    6) przygotowywanie i wykonywanie uchwał Rady,
    7) określenie Regulaminu w drodze zarządzenia,
    8) wykonywanie zadań Szefa Obrony Cywilnej Gminy,
    9) przedkładanie organom nadzoru uchwał Rady,
    10) udzielanie pełnomocnictw w sprawach należących do jego wyłącznej kompetencji,
    11) powoływanie rzecznika dyscyplinarnego,
    12) nawiązywanie, rozwiązywanie i dokonywanie zmian w stosunku pracy pracowników Urzędu zgodnie z przepisami prawa pracy, Statutem i Regulaminem wynagradzania pracowników samorządowych zatrudnionych w Urzędzie Miejskim oraz wykonywanie innych uprawnień zwierzchnika służbowego w odniesieniu do pracowników Urzędu,
    13) przedstawianie Radzie wniosków o powołanie i odwołanie Skarbnika,
    14) wykonywanie uprawnień zwierzchnika służbowego w stosunku do kierowników gminnych jednostek organizacyjnych,
    15) wydawanie decyzji indywidualnych w sprawach z zakresu administracji publicznej,
    16) wydawanie zarządzeń, w tym wprowadzających w życie inne regulaminy dotyczące działalności Urzędu,
    17) niezwłoczne ogłaszanie, przyjętego przez Radę, budżetu Gminy.
  3. Burmistrz może:
    1) upoważnić Zastępcę lub innych pracowników Urzędu do wydawania w jego imieniu decyzji indywidualnych w sprawach z zakresu administracji publicznej oraz oświadczeń woli w imieniu Gminy,
    2) powierzyć Sekretarzowi określone kompetencje w zakresie pełnienia obowiązków Kierownika Urzędu,
    3) powierzyć prowadzenie określonych spraw Gminy w swoim imieniu Zastępcy."

AKTY PRAWNE

OBWIESZCZENIA, KOMUNIKATY

MIENIE KOMUNALNE

Sprzedaż działek, lokali użytkowych i mieszkalnych

ZAMÓWIENIA PUBLICZNE, PRZETARGI

INFORMATOR INTERESANTA

INFORMACJE ARCHIWALNE

INNE

 

 

 

 

do góry  |