|
Burmistrz Miasta Wojciech Durak
kadencja 2000 ÷ 2002 kadencja 2002 ÷ 2006 kadencja 2006 ÷ .......
|
W sprawach mieszkańców przyjmuje w każdy wtorek w godz. 900 ÷ 1600
Burmistrz Miasta Głuszyca, Wojciech Durak, jest Głuszyczaninem od 1978 r. Z zawodu chemik (aparatury procesów chemicznych), następnie mechanizator rolnictwa. Ukończył wiele szkoleń i seminariów z zakresu zarządzania i administracji, m. in.:
Legitymuje się Certyfikatem Zarządzania Jednoosobową Spółką Gminy.
Pracę zawodową podjął w 1978 r. w SKR Jugowice jako kierownik Zakładu Usług Mechanizacyjnych w Głuszycy. W 1982 r. podjął pracę w GS - Jedlina Zdrój jako kierownik wytwórni pasz, a następnie dyrektor oddziału GS-u w Głuszycy.
Od 2 stycznia 1984 r. rozpoczął pracę w Urzędzie Miasta i Gminy w Głuszycy jako kierownik służby rolnej. Do 2000 r. praca w Urzędzie na różnych stanowiskach kierowniczych.
Radny Rady Miejskiej w Głuszycy II i IV kadencji. Po referendum w Głuszycy 26. 03. 2000 r. zostaje wybrany Burmistrzem. W bezpośrednich wyborach 27. 10. 2002 r. wybrany ponownie przez mieszkańców Głuszycy na Burmistrza Miasta.
Żonaty - czwórka dorosłych dzieci.
Oświadczenia majątkowe.
KOMPETENCJE BURMISTRZA
Art. 33. Ustawy z dnia 8 marca 1990 r o samorządzie gminnym (z późniejszymi zmianami):
- Wójt (burmistrz) wykonuje zadania przy pomocy urzędu gminy.
- Organizację i zasady funkcjonowania urzędu określa regulamin organizacyjny, uchwalony na wniosek wójta (burmistrza) przez radę gminy.
- Kierownikiem urzędu jest wójt lub burmistrz.
- Wójt lub burmistrz może powierzyć prowadzenie spraw gminy w swoim imieniu sekretarzowi gminy.
- Kierownik urzędu wykonuje uprawnienia zwierzchnika służbowego w stosunku do pracowników urzędu oraz kierowników gminnych jednostek organizacyjnych, z zastrzeżeniem art. 30 ust. 2 pkt 5.
Burmistrz jako kierownik Urzędu wykonuje uprawnienia zwierzchnika służbowego w stosunku do pracowników Urzędu oraz kierowników gminnych jednostek organizacyjnych.
Do wyłącznej kompetencji Burmistrza należy:
- Kierowanie bieżącymi sprawami Gminy oraz reprezentowanie jej na zewnątrz;
- Składanie oświadczeń woli w imieniu Gminy w zakresie zarządu mieniem;
- Projektowanie i realizacja strategii rozwoju Gminy;
- Określanie polityki kadrowej i płacowej;
- Zatwierdzanie zakresów czynności pracowników oraz ocena kadry kierowniczej Urzędu;
- Udzielanie pełnomocnictw procesowych;
- Wykonywanie uchwał Rady oraz przedkładanie na sesji sprawozdań z ich wykonania;
- Prowadzenie gospodarki finansowej Gminy;
- Pełnienie funkcji szefa obrony cywilnej Gminy i nadzór nad wykonywaniem zadań związanych z obronnością oraz zarządzaniem kryzysowym;
- Przyjmowanie oświadczeń o stanie majątkowym od kierowników jednostek organizacyjnych Gminy, Sekretarza, Skarbnika oraz pracowników samorządowych upoważnionych przez Burmistrza do wydawania w jego imieniu decyzji administracyjnych;
- Rozstrzyganie sporów kompetencyjnych pomiędzy pracownikami;
- Wykonywanie innych zadań zastrzeżonych dla Burmistrza przepisami prawa;
- Udzielanie odpowiedzi na interpelacje i zapytania;
- Ogłaszanie uchwał Rady;
- Gospodarowanie funduszem płac i innymi funduszami;
- Przedkładanie uchwał Rady Wojewodzie i Regionalnej Izbie Obrachunkowej;
- Nadzorowanie zagadnień dotyczących:
a) gospodarki finansowej Gminy oraz podatków i opłat lokalnych; b) gospodarki nieruchomościami, geodezji i rolnictwa; c) spraw obronnych, obrony cywilnej, zarządzania kryzysowego i ochrony informacji niejawnych; d) utrzymania dróg i funkcjonowania komunikacji na terenie Gminy; e) gospodarki wodnej i ochrony środowiska; f) gospodarki komunalnej i lokalowej; g) nadzoru wykonawstwa robót budowlanych; h) funkcjonowania obsługi prawnej organów Gminy; i) zagadnień związanych z profilaktyką przeciwalkoholową i zwalczaniem narkomanii; j) przeciwdziałania bezrobociu.
Burmistrz wydaje decyzje w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej. Pod nieobecność Burmistrza decyzje w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej wydaje Zastępca Burmistrza. Pod nieobecność Burmistrza i Zastępcy Burmistrza decyzje w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej wydaje Sekretarz.
|