|
Burmistrz Miasta Wojciech Durak
kadencja 2000 ÷ 2002 kadencja 2002 ÷ 2006 kadencja 2006 ÷ .......
|
W sprawach mieszkańców przyjmuje w każdy wtorek w godz. 900 ÷ 1600
Burmistrz Miasta Głuszyca, Wojciech Durak, jest Głuszyczaninem od 1978 r. Z zawodu chemik (aparatury procesów chemicznych), następnie mechanizator rolnictwa. Ukończył wiele szkoleń i seminariów z zakresu zarządzania i administracji, m. in.:
Legitymuje się Certyfikatem Zarządzania Jednoosobową Spółką Gminy.
Pracę zawodową podjął w 1978 r. w SKR Jugowice jako kierownik Zakładu Usług Mechanizacyjnych w Głuszycy. W 1982 r. podjął pracę w GS - Jedlina Zdrój jako kierownik wytwórni pasz, a następnie dyrektor oddziału GS-u w Głuszycy.
Od 2 stycznia 1984 r. rozpoczął pracę w Urzędzie Miasta i Gminy w Głuszycy jako kierownik służby rolnej. Do 2000 r. praca w Urzędzie na różnych stanowiskach kierowniczych.
Radny Rady Miejskiej w Głuszycy II i IV kadencji. Po referendum w Głuszycy 26. 03. 2000 r. zostaje wybrany Burmistrzem. W bezpośrednich wyborach 27. 10. 2002 r. wybrany ponownie przez mieszkańców Głuszycy na Burmistrza Miasta.
Żonaty - czwórka dorosłych dzieci.
Oświadczenia majątkowe.
KOMPETENCJE BURMISTRZA
Art. 33. Ustawy z dnia 8 marca 1990 r o samorządzie gminnym (z późniejszymi zmianami):
- Wójt (burmistrz) wykonuje zadania przy pomocy urzędu gminy.
- Organizację i zasady funkcjonowania urzędu określa regulamin organizacyjny, uchwalony na wniosek wójta (burmistrza) przez radę gminy.
- Kierownikiem urzędu jest wójt lub burmistrz.
- Wójt lub burmistrz może powierzyć prowadzenie spraw gminy w swoim imieniu sekretarzowi gminy.
- Kierownik urzędu wykonuje uprawnienia zwierzchnika służbowego w stosunku do pracowników urzędu oraz kierowników gminnych jednostek organizacyjnych, z zastrzeżeniem art. 30 ust. 2 pkt 5.
Do wyłącznych zadań Burmistrza należy:
- Kierowanie pracą Urzędu.
- Wykonywanie uprawnień zwierzchnika służbowego w stosunku do pracowników Urzędu i Kierowników jednostek organizacyjnych.
- Koordynowanie działalności referatów i jednostek organizacyjnych oraz organizowanie ich współpracy.
- Udzielanie odpowiedzi na interpelacje i zapytania radnych.
- Upoważnienie Zastępcy Burmistrza i pracowników Urzędu do wydawania w jego imieniu decyzji administracyjnych w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej.
- Zatwierdzanie zakresów czynności i odpowiedzialności pracowników Urzędu.
- Udzielanie pełnomocnictw procesowych.
- Składanie oświadczeń woli w sprawach związanych z bieżącym funkcjonowaniem miasta.
- Składanie sprawozdań z wykonywaniem uchwał Rady.
- Ustalanie regulaminu pracy.
- Wykonywanie Uchwał Rady.
- Ogłaszanie Uchwał Rady w tym budżetowej i sprawozdania z wykonania budżetu oraz przedkładanie uchwał Wojewodzie i Regionalnej Izbie Obrachunkowej.
- Gospodarowanie funduszem płac i innymi funduszami Urzędu.
- Wykonywanie innych zadań zastrzeżonych dla Burmistrza przez przepisy prawa, regulamin oraz Uchwały Rady.
|