|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
KONTROLE WEWNĘTRZNE I ZEWNĘTRZNE
|
|
INFORMACJE z LAT UBIEGŁYCH
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Władze miasta ubiegłych kadencji
|
|
< Wydanie pierwszego dowodu osobistego lub wydanie dowodu osobistego w przypadku utraty > |
|
KARTA INFORMACYJNA Urzędu Miejskiego w Głuszycy 58 - 340 Głuszyca ul. Grunwaldzka 55
tel. (074) 8456 344 / fax (074) 8456 339
|
|
WYMAGANE DOKUMENTY:
Wniosek o wydanie dowodu osobistego (wniosek można pobrać w Biurze Obsługi Klienta w pokoju nr 1).
- Osobiste stawiennictwo wnioskodawcy.
- Małoletni składa wniosek w obecności jego przedstawiciela ustawowego lub opiekuna prawnego.
- Dwie aklualne wyraźne fotografie (jednakowe), kolorowe lub czarno-białe o wymiarach 35x x 45 mm, przedstawiające osobę bez nakrycia głowy i okularów z cimnymi szkłami w taki sposób, aby ukazywały głowę w pozycji lewego pół profilu i z widocznym lewym uchem, z zachowaniem równomiernego oświetlenia twarzy.
- Dowód uiszczenia opłaty na konto urzędu:
Nazwa i adres odbiorcy wpłaty:
Gmina Głuszyca ul.Grunwaldzka 55 58 - 340 Głuszyca NIP 886-25-72-750 Regon: 890718248
nr konta:
Bank Spółdzielczy w Świdnicy Śląskiej Oddział w Głuszycy 48 9531 1016 2001 0000 9928 0002
- Odpis sktócony aktu urodzenia - w przypadku osób, które nie wstąpiły w związek małżeński.
- Odpis skrócony aktu małżeństwa wraz z adnotacją o aktualnie używanym nazwisku.
- Posiadanie obywatelstwa polskiego lub inny dokument potwierdzający posiadanie polskiego obywatelstwa - jeżeli dane zawarte w dokumentach budzą wątpliwość co do obywatelstwa osoby.
* - punkty 5 i 6 nie dotyczą osób, które urodziły się lub zawarły związek małżeński w Głuszycy.
|
MIEJSCE ZŁOŻENIA DOKUMENTÓW I ZAŁATWIENIA SPRAWY:
- Urząd Stanu Cywilnego, I piętro, pokój nr 23,
tel. 074 8866740, (osoba odpowiedzialna - Wiesława Moździerz).
|
OPŁATA SKARBOWA:
- Nie podlega opłacie skarbowej.
|
OPŁATA ZA WYDANIE DOWODU OSOBISTEGO:
- wpłata na konto Urzędu - 30 zł
Nie pobiera się opłat za wydanie dowodu osobistego od osób:
- ubiegających się o wymianę dowodu osobistego z powodu jego wady technicznej lub sporządzoego niezgodnie z danymi zawartymi we wniosku,
- zobowiązanych do wymiany dowodu osobistego z powodu zmiany kodu pocztowego, administracyjnej zmiany nazwy miejscowości, nazwy ulicy, numeru domu lub numeru lokalu,
- które utraciły dowód osobisty w wyniku klęsk żywiołowych,
- przebywających w domach pomocy społecznej lub pobierających zasiłek stały z pomocy społecznej albo rentę socjalną,
- małoletnich przebywających całodobowo w placówkach opiekuńczo - wychowawczych, młodzieżowych ośrodkach wychowawczych oraz w młodzieżowych ośrodkach socjoterapii.
|
TERMIN REALIZACJI:
Termin odbioru wg wskazania na pokwitowaniu, które otrzymuje się w chwili przyjęcia wniosku przez pracownika urzędu.
|
TRYB ODWOŁAWCZY:
Realizacja usługi zgodna jest w całosci z żądaniem strony.
|
INFORMACJE DODATKOWE:
- Osoba z wrodzonymi lub nabytymi wadami narządu wzroku może załączyć do wniosku fotografie przedstawiające osobę w okularach z ciemnymi szkłami, a osoba noszaca nakrycie głowy zgodnie z zasadami swojego wyznania - fotografie przedstawiające osobę z nakryciem głowy.
- Dokumentem poświadczającym uprawnienie do załączenia fotografii przedstawiających osobę w okularach z ciemnymi szkłami jest orzeczenie o niepełnosprawności osoby do 16 roku życia lub orzeczenie o stopniu niepełnosprawności osoby, która ukończyła 16 lat, z powodu wrodzonej lub nabytej wady wzroku.
- Dokumentem poświadczającym uprawnienie do załączenia fotografii przedstawiającej osobę w nakryciu głowy jest zaświadczenie o przynależności do wspólnoty wyznaniowej,
- Dokumentem poświadczającym uprawnienie do zwolnienia z opłaty za wydanie dowodu osobistego małoletnich jest zaświadczenie kierownika placówki opiekuńczo-wychowawczej albo młodzieżowego ośrodka wychowawczego lub młodzieżowego ośrodka socjoterapii o całodobowym przebywaniu małoletniego w tej placówce.
- Osoby, których dokumenty zostały sporządzone w Urzędzie Stanu Cywilnego w miejscu, w którym osoba ubiega się o wydanie dowodu osobistego nie składa wymaganych aktów lecz potwierdza fakt ich posiadania w miejscowym Urzędzie Stanu Cywilnego w oznaczonym do tego miejscu na składanym formularzu.
|
PODSTAWA PRAWNA:
- Art. 34, 36,36a, 45 ustawy z dnia 10 kwietnia 1974 r. o ewidencji ludności i dowodach osobistych (Dz. U. z 2001 r. Nr 87, poz. 960 ze zmianami).
- Rozporządzenie Rady Ministrów z 21 listopada 2000 r. w sprawie wzoru dowodu osobistego oraz trybu postępowania przy wydawaniu dowodów osobistych, ich wymiany, zwrotu i utraty (Dz. U. Nr 112, poz. 1182 ze zmianami).
- Rozporządzenie Rady Ministrów z 30 listopada 2000 r. w sprawie opłaty za wydanie dowodu osobistego (Dz. U. Nr 105, poz. 1110).
- Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 14 września 2004r zmieniające rozporządzenie w sprawie opłaty za wydanie dowodu osobistego (Dz. U Nr 209 poz. 2129).
|
|
|
|
|
|
|
|
OBWIESZCZENIA, KOMUNIKATY
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Sprzedaż działek, lokali użytkowych i mieszkalnych
|
ZAMÓWIENIA PUBLICZNE, PRZETARGI
|
| | |