Dzisiejszy dzień to:  


Biuletyn Informacji Publicznej
szukaj w serwisie:

  STRONA GŁÓWNA / rejestr

RADA MIEJSKA 2014÷2018

Młodzieżowa Rada Miejska

WŁADZE MIASTA

URZĄD MIEJSKI

JEDNOSTKI GMINNE

POLITYKA EKOLOGICZNA

PROMOCJA I ROZWÓJ

PRZEJRZYSTA POLSKA

KONTROLE WEWNĘTRZNE I ZEWNĘTRZNE

PRAWO PODATKOWE

INFORMACJE z LAT UBIEGŁYCH

Władze miasta ubiegłych kadencji

 < Referat Finansowy i Kasa >

Referat Finansowy i Kasa

kierownik:

  • Artur Michałuszek - Skarbnik Gminy 
    pokój nr 3, parter Urzędu Miejskiego
    tel. 074 88 66 751
    e-mail: skarbnik@gluszyca.pl

pracownicy:

  • Bożena Żołnieruk - Zastępca Skarbnika
    pokój nr 6, parter Urzędu Miejskiego
    tel. 074 88 66 745 
    e-mail: fin@gluszyca.pl
     
  • Ewa Morawiec - Inspektor ds. Księgowości
    pokój nr 4, parter Urzędu Miejskiego
    tel. 074 8866 761
    e-mail: kasa@gluszyca.pl
     
  • Beata Sokołowska - Inspektor ds. Podatkowych
    pokój nr 5, parter Urzędu Miejskiego
    tel. 074 8866 760
      
  • Elżbieta Ludkiewicz - Inspektor ds. Wymiaru Podatku
    pokój nr 5, parter Urzędu Miejskiego
    tel. 074 8866 743
    e-mail: podatek@gluszyca.pl
     
  • Grażyna Aleksandrowicz - Inspektor ds. Księgowości Podatkowej
    pokój nr 5, parter Urzędu Miejskiego
    tel. 074 8866 765
     
  • Irena Piasecka - Inspektor ds. Księgowości
    pokój nr 6, parter Urzędu Miejskiego
    tel. 074 88 66 762
     
  • Urszula Rudnicka - Inspektor ds. Płac
    Irena Piasecka - Inspektor ds. Księgowości
    pokój nr 6, parter Urzędu Miejskiego
    tel. 074 88 66 759
     
  • Anna Malecha - Specjalista ds. Księgowości Oświaty
    Irena Piasecka - Inspektor ds. Księgowości
    pokój nr 7, parter Urzędu Miejskiego
    tel. 074 8866 715
     
  • Joanna Pakulska - Specjalista ds. Księgowości Oświaty
    pokój nr 7, parter Urzędu Miejskiego
    tel. 074 88 66 754
     
  • Halina Bartyńska - Specjalista ds. Księgowości Oświaty
    pokój nr 7, parter Urzędu Miejskiego
    tel. 074 88 66 763 

 

Referat Finansowy
Do zadań Referatu Finansowego należą sprawy:

  1. W zakresie gospodarki finansowej gminy:
    a) opracowywanie projektów budżetu gminy,
    b) opracowywanie planów finansowych rocznych i wieloletnich rozwoju społeczno - gospodarczego miasta przy współpracy z pozostałymi wydziałami,
    c) analiza realizacji budżetu,
    d) wprowadzenie projektów zmian w planach finansowych jednostek organizacyjnych gminy obsługiwanych przez referat,
    e) przygotowanie zmian w budżecie w toku jego realizacji,
    f) czuwanie nad zachowaniem równowagi budżetowej oraz odpowiednich relacji pomiędzy realizacją dochodów i wydatków budżetowych przy uwzględnieniu odpowiedniej rytmiczności,
    g) opiniowanie planów finansowych wykonywanych bezpośrednio przez Wydziały Urzędu i jednostki podporządkowane,
    h) kontrola wydatkowania środków finansowych przyznanych z budżetu miasta w jednostkach podporządkowanych,
    i) prowadzenie księgowości dochodów i wydatków budżetowych,
    j) prowadzenie spraw dotyczących naliczeń podatku VAT,
    k) sporządzanie rocznych bilansów finansowych,
    l) prowadzenie księgowości Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych i funduszy specjalnych,
    m) współpraca z jednostkami organizacyjnymi Urzędu i jednostkami podporządkowany-mi przy opracowywaniu projektów zmian planów finansowych w okresie roku budżetowego,
    n) nadzór nad wydatkowaniem środków finansowych otrzymywanych w ramach subwencji na finansowanie szkół,
    o) prowadzenie księgowości budżetowej oraz wszelkich urządzeń księgowych z tym związanych, w tym rejestru dochodów budżetowych, kart wydatków oraz analityki do kart rozrachunkowych,
    p) sprawozdawczość budżetowa i pozabudżetowa,
    q) prowadzenie ewidencji, aktualizacji wyceny oraz umorzeń środków trwałych,
    r) prowadzenie księgowości w zakresie inwestycji prowadzonych bezpośrednio przez Urząd oraz z Funduszu Ochrony Środowiska, s) prowadzenie spraw finansowych związanych z umowami najmu lokali użytkowych,
    t) obsługa kasowa Urzędu, wpłaty i wypłaty gotówkowe, prowadzenie ewidencji w postaci raportów kasowych,
    u) sprawowanie kontroli finansowej jednostek organizacyjnych, dla których Rada Miej-ska jest organem założycielskim lub prowadzącym.
     
  2. W zakresie pozostałych dochodów gminy:
    a) przypisy należności i windykacja dochodów:
    - z tytułu przekształcenia prawa użytkowania wieczystego w prawo własności,
    - z tytułu przeniesienia prawa własności gruntów komunalnych na rzecz osób fizycznych,
    - z tytułu opłat za dzierżawę nieruchomości komunalnych,
    - z tytułu czynszu najmu,
    - z tytułu sprzedaży mienia gminy,
    - z tytułu mandatów karnych,
    - z tytułu opłaty za zarząd i wieczyste użytkowanie gruntu,
    - z tytułu za wieczyste użytkowanie gruntu,
    b) rozliczenie dochodów z tytułu opłaty targowej,
    c) rozliczenie opłat wnoszonych przez ZUMiK.
     
  3. W zakresie wynagrodzeń pracowników Urzędu Miejskiego:
    a) sporządzanie list płac,
    b) prowadzenie dokumentacji zasiłków płatnych z ZUS,
    c) sporządzanie wszystkich dokumentów rozliczeniowych wymaganych przez ZUS,
    d) sporządzanie dokumentów rozliczeniowych z Urzędem Skarbowym w zakresie podatku od osób fizycznych,
    e) sporządzanie przelewów dotyczących wynagrodzeń i potrąceń z wynagrodzeń,
    f) sporządzanie sprawozdań z funduszu płac,
    g) naliczanie ryczałtów samochodowych dla pracowników UM,
    h) sporządzanie list diet dla radnych,
    i) prowadzenie ewidencji pracowników ubezpieczonych w PZU;
     
  4. W zakresie regulowania zobowiązań:
    a) sprawdzanie pod względem formalnym i rachunkowym wszystkich rachunków, faktur, delegacji służbowych,
    b) dokonywanie przelewów,
    c) rozliczanie zaliczek pobranych przez pracowników na zakup materiałów, paliwa, usług;
     
  5. Dokonywanie wymiaru podatku od nieruchomości i rolnego.
  6. Prowadzenie rejestru przypisów podatkowych.
  7. Prowadzenie spraw z zakresu udzielanych ulg podatkowych.
  8. Wydawanie zaświadczeń o stanie majątkowym.
  9. Wydawanie zaświadczeń o nie zaleganiu z płatnościami.
  10. Wydawanie zaświadczeń w oparciu o akta podatkowe.
  11. Kontrola podatników na terenie miasta z zakresu prowadzonych podatków.
  12. Prowadzenie urządzeń księgowych dla zobowiązań podatkowych:
    a) podatku od nieruchomości i rolnego,
    b) podatku od posiadania środków transportu-osoby fizyczne i osoby prawne,
    c) podatku od posiadania psa;
  13. Pobór oraz księgowanie wpływów i zwrotów dotyczących podatków będących dochodami gminy.
  14. Prowadzenie windykacji zaległości podatkowych / wystawianie postanowień, decyzji oraz tytułów wykonawczych.
  15. Współpraca z urzędem skarbowym w zakresie prowadzenia egzekucji administracyjnej.
  16. Aktualizowanie danych BIP.

Kasa
Do zadań Kasy należą sprawy:

  1. Prowadzenie kasy Urzędu Miejskiego, ewidencjonowanie wszelkich wpłat w systemie komputerowym.
  2. Podejmowanie gotówki z Banku na czeki gotówkowe z oznaczeniem prawidłowej klasyfikacji budżetowej.
  3. Sporządzanie raportów kasowych z dochodów i wydatków budżetowych na bieżąco za okresy dzienne.
  4. Obsługa kasowa obrotów na rachunkach specjalnych / rachunki inwestycyjne, rachunek Funduszu Świadczeń Socjalnych /, podejmowanie gotówki na czeki gotówkowe z tych rachunków, sporządzanie raportów kasowych na bieżąco - nie później niż w okresach tygodniowych.
  5. Sprzedaż druków skarbowych i weksli.
  6. Wydawanie świadectw pochodzenia zwierząt.
  7. Prowadzenie ewidencji i wydawanie druków ścisłego zarachowania.

AKTY PRAWNE

OBWIESZCZENIA, KOMUNIKATY

MIENIE KOMUNALNE

Sprzedaż działek, lokali użytkowych i mieszkalnych

ZAMÓWIENIA PUBLICZNE, PRZETARGI

INFORMATOR INTERESANTA

INFORMACJE ARCHIWALNE

INNE

 

 

 

 

do góry  |