|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
KONTROLE WEWNĘTRZNE I ZEWNĘTRZNE
|
|
INFORMACJE z LAT UBIEGŁYCH
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Władze miasta ubiegłych kadencji
|
|
< Referat Finansowy i Kasa > |
Referat Finansowy i Kasa
kierownik:
- Artur Michałuszek - Skarbnik Gminy
pokój nr 3, parter Urzędu Miejskiego tel. 074 88 66 751 e-mail: skarbnik@gluszyca.pl
pracownik:
- Bożena Żołnieruk - Zastępca Skarbnika
pokój nr 6, parter Urzędu Miejskiego tel. 074 88 66 745 e-mail: fin@gluszyca.pl
- Ewa Morawiec - Inspektor ds. Księgowości
pokój nr 4, parter Urzędu Miejskiego tel. 074 8866 761 e-mail: kasa@gluszyca.pl
- Beata Sokołowska - Inspektor ds. Podatkowych
pokój nr 5, parter Urzędu Miejskiego tel. 074 8866 760
- Elżbieta Ludkiewicz - Inspektor ds. Wymiaru Podatku
pokój nr 5, parter Urzędu Miejskiego tel. 074 8866 743
- Grażyna Aleksandrowicz - Inspektor ds. Księgowości Podatkowej
pokój nr 5, parter Urzędu Miejskiego tel. 074 8866 765
- Irena Piasecka - Inspektor ds. Księgowości
pokój nr 6, parter Urzędu Miejskiego tel. 074 88 66 762
- Urszula Rudnicka - Inspektor ds. Płac
Irena Piasecka - Inspektor ds. Księgowości pokój nr 6, parter Urzędu Miejskiego tel. 074 88 66 759
- Anna Malecha - Specjalista ds. Księgowości Oświaty
Irena Piasecka - Inspektor ds. Księgowości pokój nr 7, parter Urzędu Miejskiego tel. 074 8866 715
- Joanna Pakulska - Specjalista ds. Księgowości Oświaty
pokój nr 7, parter Urzędu Miejskiego tel. 074 88 66 754
- Halina Bartyńska - Specjalista ds. Księgowości Oświaty
pokój nr 7, parter Urzędu Miejskiego tel. 074 88 66 763
Referat Finansowy Do zadań Referatu Finansowego należą sprawy:
- W zakresie gospodarki finansowej gminy:
a) opracowywanie projektów budżetu gminy, b) opracowywanie planów finansowych rocznych i wieloletnich rozwoju społeczno - gospodarczego miasta przy współpracy z pozostałymi wydziałami, c) analiza realizacji budżetu, d) wprowadzenie projektów zmian w planach finansowych jednostek organizacyjnych gminy obsługiwanych przez referat, e) przygotowanie zmian w budżecie w toku jego realizacji, f) czuwanie nad zachowaniem równowagi budżetowej oraz odpowiednich relacji pomiędzy realizacją dochodów i wydatków budżetowych przy uwzględnieniu odpowiedniej rytmiczności, g) opiniowanie planów finansowych wykonywanych bezpośrednio przez Wydziały Urzędu i jednostki podporządkowane, h) kontrola wydatkowania środków finansowych przyznanych z budżetu miasta w jednostkach podporządkowanych, i) prowadzenie księgowości dochodów i wydatków budżetowych, j) prowadzenie spraw dotyczących naliczeń podatku VAT, k) sporządzanie rocznych bilansów finansowych, l) prowadzenie księgowości Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych i funduszy specjalnych, m) współpraca z jednostkami organizacyjnymi Urzędu i jednostkami podporządkowany-mi przy opracowywaniu projektów zmian planów finansowych w okresie roku budżetowego, n) nadzór nad wydatkowaniem środków finansowych otrzymywanych w ramach subwencji na finansowanie szkół, o) prowadzenie księgowości budżetowej oraz wszelkich urządzeń księgowych z tym związanych, w tym rejestru dochodów budżetowych, kart wydatków oraz analityki do kart rozrachunkowych, p) sprawozdawczość budżetowa i pozabudżetowa, q) prowadzenie ewidencji, aktualizacji wyceny oraz umorzeń środków trwałych, r) prowadzenie księgowości w zakresie inwestycji prowadzonych bezpośrednio przez Urząd oraz z Funduszu Ochrony Środowiska, s) prowadzenie spraw finansowych związanych z umowami najmu lokali użytkowych, t) obsługa kasowa Urzędu, wpłaty i wypłaty gotówkowe, prowadzenie ewidencji w postaci raportów kasowych, u) sprawowanie kontroli finansowej jednostek organizacyjnych, dla których Rada Miej-ska jest organem założycielskim lub prowadzącym.
- W zakresie pozostałych dochodów gminy:
a) przypisy należności i windykacja dochodów: - z tytułu przekształcenia prawa użytkowania wieczystego w prawo własności, - z tytułu przeniesienia prawa własności gruntów komunalnych na rzecz osób fizycznych, - z tytułu opłat za dzierżawę nieruchomości komunalnych, - z tytułu czynszu najmu, - z tytułu sprzedaży mienia gminy, - z tytułu mandatów karnych, - z tytułu opłaty za zarząd i wieczyste użytkowanie gruntu, - z tytułu za wieczyste użytkowanie gruntu, b) rozliczenie dochodów z tytułu opłaty targowej, c) rozliczenie opłat wnoszonych przez ZUMiK.
- W zakresie wynagrodzeń pracowników Urzędu Miejskiego:
a) sporządzanie list płac, b) prowadzenie dokumentacji zasiłków płatnych z ZUS, c) sporządzanie wszystkich dokumentów rozliczeniowych wymaganych przez ZUS, d) sporządzanie dokumentów rozliczeniowych z Urzędem Skarbowym w zakresie podatku od osób fizycznych, e) sporządzanie przelewów dotyczących wynagrodzeń i potrąceń z wynagrodzeń, f) sporządzanie sprawozdań z funduszu płac, g) naliczanie ryczałtów samochodowych dla pracowników UM, h) sporządzanie list diet dla radnych, i) prowadzenie ewidencji pracowników ubezpieczonych w PZU;
- W zakresie regulowania zobowiązań:
a) sprawdzanie pod względem formalnym i rachunkowym wszystkich rachunków, faktur, delegacji służbowych, b) dokonywanie przelewów, c) rozliczanie zaliczek pobranych przez pracowników na zakup materiałów, paliwa, usług;
- Dokonywanie wymiaru podatku od nieruchomości i rolnego.
- Prowadzenie rejestru przypisów podatkowych.
- Prowadzenie spraw z zakresu udzielanych ulg podatkowych.
- Wydawanie zaświadczeń o stanie majątkowym.
- Wydawanie zaświadczeń o nie zaleganiu z płatnościami.
- Wydawanie zaświadczeń w oparciu o akta podatkowe.
- Kontrola podatników na terenie miasta z zakresu prowadzonych podatków.
- Prowadzenie urządzeń księgowych dla zobowiązań podatkowych:
a) podatku od nieruchomości i rolnego, b) podatku od posiadania środków transportu-osoby fizyczne i osoby prawne, c) podatku od posiadania psa;
- Pobór oraz księgowanie wpływów i zwrotów dotyczących podatków będących dochodami gminy.
- Prowadzenie windykacji zaległości podatkowych / wystawianie postanowień, decyzji oraz tytułów wykonawczych.
- Współpraca z urzędem skarbowym w zakresie prowadzenia egzekucji administracyjnej.
- Aktualizowanie danych BIP.
Kasa Do zadań Kasy należą sprawy:
- Prowadzenie kasy Urzędu Miejskiego, ewidencjonowanie wszelkich wpłat w systemie komputerowym.
- Podejmowanie gotówki z Banku na czeki gotówkowe z oznaczeniem prawidłowej klasyfikacji budżetowej.
- Sporządzanie raportów kasowych z dochodów i wydatków budżetowych na bieżąco za okresy dzienne.
- Obsługa kasowa obrotów na rachunkach specjalnych / rachunki inwestycyjne, rachunek Funduszu Świadczeń Socjalnych /, podejmowanie gotówki na czeki gotówkowe z tych rachunków, sporządzanie raportów kasowych na bieżąco - nie później niż w okresach tygodniowych.
- Sprzedaż druków skarbowych i weksli.
- Wydawanie świadectw pochodzenia zwierząt.
- Prowadzenie ewidencji i wydawanie druków ścisłego zarachowania.
|
|
|
|
|
|
|
OBWIESZCZENIA, KOMUNIKATY
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Sprzedaż działek, lokali użytkowych i mieszkalnych
|
ZAMÓWIENIA PUBLICZNE, PRZETARGI
|
| | |